Release R11 på Digital Post på borger.dk og Digital Post-appen

Publiceret 25-11-2025

Den 25. november 2025 gennemføres release R11 af Digital Post-visningsklienterne Digital Post på borger.dk og Digital Post-appen.

Følgende implementeres ved releasen.  

Release af Digital Post på borger.dk (web) og Digital Post-appen (app)

Ændringer til app og web

  • Tilføjet spørgeskema på app og web for at indsamle viden om brugernes holdning til de to løsninger.
  •  Tilføjet et ikon, der viser, om en besked er besvaret eller videresendt. Hvis beskeden både er besvaret og videresendt, vises den handling, som brugeren senest har foretaget.

Ændringer til app

  • Tilføjet ny placering til ”Skriv ny besked”. Tidligere var funktionen gemt under menuen med de tre prikker. ”Skriv ny besked” er nu placeret som en knap forrest i appen.
  • Tilføjet et nyt ikon ved ”Gem aftale i kalender” så det fremstår som et mere genkendeligt kalenderikon.
  • Tilføjet mulighed for at brugeren kan scrolle igennem alle beskeder i indbakken uden manuelt at skulle indlæse dem via knappen ”Hent flere”. Når brugeren begynder at scrolle i indbakken, indlæses beskeder løbende.
  • Ændret design for pop-up-modalet, når en bruger videresender en besked, så det understøtter forstørret-tekst-funktion på telefonen
  • Tilføjet programmatisk opmærkning af mapper, så de formidler hvilket mappeniveau de er på, og om de indeholder beskeder
  • Tilføjet modtagerinformation (Modtager og Emne) øverst på beskeder, når bruger besvarer en besked. Tidligere fremgik modtagerinformation ikke, når brugeren klikkede på besvar.
  • Tilføjet mere klar information, når beskeder flyttes til papirkurven, og når beskeder slettes permanent.
  • Tilføjet information om antal ulæste beskeder i Mine mapper og Papirkurven. Tidligere fandtes information kun for indbakken, hvilket betød, at brugeren ikke havde det fulde overblik over antal ulæste beskeder i postkassen.
  • Ensartet design og placering af handlingsknapperne ”Opret”, ”Besvar”, ”Ny besked”, ”Mere”, ”Luk” og ”Top” for at understøtte en forbedret navigation for brugerne.

Ændringer til web

  • Tilføjet nyt design til cookiebanneret, så det understøtter en forbedret webtilgængelighed.
  • Ændret den programmatiske opmærkning af funktionen ”Skriv ny besked” fra et link til en knap for en forbedret navigation for skærmlæser.
  • Optimeret design og opførsel af webklientens elementer, så de ikke forsvinder eller overlapper ved 200% zoom på små mobilskærme og 400% zoom på desktop. Følgende elementer er ændret i releasen:
    • opførsel af header
    • kontekstmenuer
    • burgermenu
    • venstremenu
    • visning af videresendte beskeder
    • vælg postkasse drop-down
    • visning af kladder
    • visning af afsender/modtager/emne/dato i beskeder
    • visning af hovedbrev og vedhæftninger i beskeder
    • visning af mappenavn i navigationsbar der fører tilbage
    • ændret placering af knapper
    • opdatering af sider om besked om ny post
    • opdatering af sider om NemSMS
    • opdatering af siden for Digital Post-appen
    • opdateret knapper for sortering, log-af og skift postkasse

 

Der forventes ikke nedetid på Digital Post i forbindelse med releasen, og brugerne kan derfor tilgå og bruge Digital Post på borger.dk og Digital Post-appen. Brugerne skal opdatere deres app efter releasen for at få de nye ændringer med.

 

Med venlig hilsen

Kontor for Digital Post