Loading…
Tilbage

Sociale medier bøger du skal læse i 2011


01-03-2011 14:58:46

 

 

http://headstartnetwork.ning.com/profiles/blogs/8-boeger-om-sociale-medier-du

 

Socialnomics af Erik Qualman (2009) – Hvordan sociale medier ændrer menneskers interaktion og måde at drive forretning på. Bogen skitserer gennem forskellige cases hvordan sociale medier kan fremme virksomheders profit, og fastslår hvorfor dette er vejen frem. 

 

Designing Media af Bill Moggridge (2010) – En skøn bog kun bestående af cases fra Facebook, Twitter, Wired Magazine, New York Times og mange andre. Bliv klogere på idéerne og mekanismerne bag de største succeser indenfor sociale medier i korte og velskrevne interviews. Desuden gemmer der sig en CD bagerst i bogen med videointerviews.

 

Open Leadership af Charlene Li (2010) – Efterfølgeren til bestselleren Groundswell (2008)  med fokus på implementering af sociale medier på ledelsesniveau. Gennem cases og trin-for-trin gennemgang af hvordan dette gøres, bliver du opmærksom på de fordele åbenhed i organisationer har både internt og eksternt.

 

Branding Yourself: How to Use social Media to Invent og Reinvent Yourself af Erik Deckers & Kyle Lacy - helt ny bog som gennemgår hvordan du gennem sociale medier opnår et bedre online netværk- der kan føre til nye arbejdsmæssige  og forretningsmæssige oplevelser.

 

30 Days to Social Media af Gail Z. Martin – Denne bog fortæller levende om hvordan brugen af sociale medier på en kreativ måde kan booste dit brand. Tag eksemplet fra de skøre Will it blend-videoer af blenderproducenten Blendtec, som skaber en kæmpe succes med skøre idéer såsom at blende en helt ny ipad. Kontroversielt – ja tak!

Se en will it blend-video hvor det går ud over et Apple-produkt her

 

The Power of Pull af af John Hagel, John Seely Brown og Land Davison - en helt ny bog som formidler fordelene ved at indføre en pull-strategi i virksomheder, frem for den traditionelle push-model. Bogen anbefales til den der ønsker at reformere virksomhedens brug af viden og ressourcer på baggrund af mere og bedre brugerinvolvering.

 

Drive af Daniel H. Pink – Hvad er det der motiverer os mennesker? Hvad får os til at yde dét ekstra og hvorfor er en økonomisk belønning ikke altid den mest hensigtsmæssige? Denne bog giver dig nogle af svarene på hvordan vi mennesker reagerer på forskellige motivationsfaktorer. Drive er derfor ideel til dig som til daglig har ansvaret for at personalet er glade og engagerede i deres arbejde.

 

Alone Together af Sherry Turkle –  en bog som beskæftiger sig med den digitale tidsalders krav om borgernes tilstedeværelse på diverse platforme. Hvad har dette af konsekvenser for vores opfattelse af os selv og ikke mindst vores omgang med andre mennesker?. Vi er online som aldrig før, og samtidig har vi aldrig været mere alene.

 

Alle bøgerne kan forresten købes på Amazon.com og koster ikke en bondegård (men vær nu lige OBS på evt importmoms).