OIO-udvalgets sekretariat i IT- og Telestyrelsen har i 2010 og 2011
gennemført et arbejde med at konsolidere de standarder, der blev
udviklet og godkendt i 2009. Det er især forsøgt - via forskellige
kontakter til både leverandører og myndigheder/virksomheder - at få
standarderne vurderet og afprøvet under virkelige forhold. Det er
undervejs blevet vurderet, at enkelte elementer i standarderne bør tilrettes.
Det er samtidig besluttet at samle tilretningerne i færrest
mulige versioner af de forskellige dokumenttyper, som
standarderne omfatter (specifikationer, informationsmodeller,
skemaer), da det vil være upraktisk at tilrette de enkelte standarder
hver gang, der findes en uhensigtsmæssighed.
Ændringsliste til version 1.1
Alle seks
godkendte standarder foreligger i en version 1.1, som kan tilgås via
linket herunder.
Der er i hver standard indsat et retteblad med
de ændringer, der er foretaget i den pågældende specifikation fra
version 1.0 til version 1.1. Alle disse ændringer kan desuden ses
samlet på Ændringslisten herunder.
Sag version 1.2
I 2013 gennemførtes en revision af Sagsstandarden, som i oktober
2013 blev godkendt af Den fællesoffentlige styregruppe for Sag og
Dokument som version 1.2.
Revisionen indeholder en række arkitekturmæssige ændringer. Da Sag
1.2 er udarbejdet i en selvstændig proces, uafhængigt af de øvrige
standarder, afspejles ændringerne ikke i version 1.1 af standarden
"Generelle egenskaber for serviceinterfaces på sags- og
dokumentområdet". Hvor der er afvigelser mellem de to, er
det Sag 1.2, der er gældende.
En liste over ændringerne i Sag 1.2 fremgår af rettebladet i selve
standarden, som kan
findes her.
Filer og referencer