Loading…
Tilbage

Vejledning i at oprette case eksempler


Har du eksperimenteret med cloud computing eller ligefrem implementeret cloud løsninger i din organisation? Så del dine erfaringer med andre! Denne vejledning viser hvordan du kan uploade en beskrivelse af din cloud computing case som en ressource på Digitalisér.dk.

Trin 1 - Opret ressource under gruppen "Cloud computing i Danmark"

Gå ind på gruppens forside. Tryk på "Funktioner" og tryk derefter på "Opret ressource" 

VIGTIGT: Du skal være medlem af gruppen for at oprette ressourcer. Knappen "Funktioner" findes kun for medlemmer.

Trin 2 - Skriv titlen på din case (ressourcen)

Skriv titlen i titelfeltet. Skriv først [Cloud i brug] i firkantede paranteser efterfulgt af titlen på din case. Eks: "[Cloud i brug] Digitalisér.dk på en publiccloud infrastruktur".

Tryk derefter på "Opret ressource".

Trin 3 - Beskriv casen

Indsæt en beskrivelse af casen i feltet "Beskrivelse". Du kan for eksempel beskrive:

  • Motivationen for at benytte cloud computing
  • Selve løsningen
  • Hvad I får ud af det
  • Erfaringer - gode og dårlige
  • Anbefalinger

Du må meget gerne indsætte billeder i din beskrivelse.

Trin 4 - Tilføj metadata

Tilføj tags (emneord) relaterede til dit eksempel i "tags" feltet. Eks: "Cloud computing, eksempel, usecase".

Sæt ressourcetypen til "Generisk ressource".

Trin 5 - Tilføj filer og links

Hvis du har noge relevante links eller filer som du vil tilknytte dit eksempel, trykker du på "Upload filer" eller "Tilføj reference". 

Trin 6 - Udgiv din case (ressource)

Tryk på knappen "Gem ressource" og vælg "Gem og publicer".

NB: Hvis du sidenhen vil redigere i din case, kan du trykke på "rediger ressource" vha knappen "Funktioner".