New .NET based reference implementation of OIORASP profile version 1.2 Main purposes of this release have been:
Please see file "OIOSI RASP Library for .Net Release Notes.pdf" for full change log.
All NemHandel operators are recommended to upgrade to this version, to allow senders to use foreign KeyTypes as sender endpoint - better sooner than later!
Additional links:
Hvor kan man hente kildekoden nu softwareborsen.dk er lukket?
Kildekode kan nu tilgåes via:
https://rep.erst.dk/git/openebusiness/library/dotnet
Hej Guys
Jeg sidder og er ved at opgradere vores afsendelse fra 2.0.1 til 2.1.0 (ja sorry :-)) men ud over ovenstående ser der ud til at være ændret i både endpoint opslag på Faktura 0,7 samt i noget app.config.
Mit UDDI opslag giver i hvert fald denne fejl, og jeg har lige sammenlignet min app.config med den fra nemhandel reference klienten og det ser umiddelbart korrekt ud.
Deuden var der en endpointkeytype-type som er lavet til en string.
Findes der noget dokumentation på de ændringer der må være kommet dels 2.0.1 -> 2.02 og 2.0.2 -> 2.1.0 i forhold til nye krav til config filer og reel kode?
Creation of lookup client failed. It is possible that you are missing the app.config file in your project, or the library version in in configuration file must be update to current version. configuration/system.serviceModel/extensions/behaviorExtensions/add[@name=signCustomHeaders)/@type=...
Mvh
Lasse
Hej Lasse
Ud fra hvad du skriver, gætter jeg på at fejlen ligger i din WCF konfiguration (ikke i selv RaspConfigurations filen). Nederst i konfigurationsfilen, står der versions nummeret af den RASP som skal bruges. Det der står der, og den version af RASP man bruger, skal passe sammen, ellers får man en fejl.
Har indsat det nederste af configurations filen, som den eksister i NemHandel referense klienten.
... <behaviorExtensions> <!-- Behavior that selects headers to be added for signing --> <add name="signCustomHeaders" type="dk.gov.oiosi.extension.wcf.Behavior.SignCustomHeadersBehaviorExtensionElement, dk.gov.oiosi.library, Version=2.1.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null" /> </behaviorExtensions> </extensions> </system.serviceModel></configuration>
Dokumentation på hvad der er ændret findes under hver release af RASP. Men de er samlet i kildekoden til RASP, hvor du hurtigere kan se dem alle sammen: https://svn.softwareborsen.dk/openebusiness/dk.gov.oiosi/library/dotnet/trunk/doc
Jacob MogensenmySupply ApS
For Digitaliseringsstyrelsen
Hej Jacob
Tak for svar.
Jeg var faktisk efter præcis den setting og har rettet den.
Samt tilføjet disse
<add key="NhrLookup" value="http://opslag.nemhandel.dk/" /> <add key="webRegHelp" value="http://www.nemhandel.dk/vejledninger" /> <add key="rootCertificateMsiUrl" value="https://www.nets-danid.dk/sider/rodcertifikater/" />
Når jeg kigger i debug mappen er begge .configfiler korrekt med 2.1.0 og alle dk.gov.oiosi er 2.1.0. Der er både en program.exe.config og program.svchost.exe.config, begge med 2.1.0.
Hmm, jeg må prøve at grave videre. Du kender ikke til andre steder der kunne give den fejl, vel?
2017-09-06 15:22:34,765 ERROR dk.gov.oiosi.library.dll dk.gov.oiosi.uddi.UddiLookupClient.UddiLookupClient(88) Creation of lookup client failed. It is possible that you are missing the app.config file in your project, or the library version in in configuration file must be update to current version. configuration/system.serviceModel/extensions/behaviorExtensions/add[@name=signCustomHeaders)/@type=...
Hej
Jeg sidder med samme fejl nu og har opdateret min app.config. Har du andre ideer til hvor problemet kan ligge?
Jeg har kigget alle .dll filer igennem og alle er den nyeste version 2.1.0 men alligevel giver den fejl ved lookup.
Hej Thomas.
Først vil jeg lige henlede din opmærksomhed på dette indlæg: https://www.digitaliser.dk/news/3473127
Du må ikke ''bare'' tage den konfigurations fil der er frigivet til denne version, da der er sket ændringer i NemHandel infrastrukturen siden denne releaset.
Hvis det ikke er det ovenstående problem, skal vi bruge lidt mere konkret information omkring problemet, hvis vi skal give et kvalificeret svar på hvad årsagen kan være.
Hvis du har konkret spørgsmål, vil jeg anbefale dig at tage direkte kontakt til vores NemHandel Support, enten via tlf på 70265676, eller via mail support@nemhandel.dk.
mvh