Loading…
Tilbage

To tweet or not to tweet? Myndigheders brug af sociale medier


 

Brugen af sociale medier som Facebook, LinkedIn, Twitter og YouTube fortsætter med at vokse hurtigt. Det rejser to spørgsmål: 

  • Hvad er sociale medier, hvad er de gode til og hvordan bruger vi dem optimalt?
  • I hvilket omfang offentligt ansatte kan bruge sociale medier og under hvilke omstændigheder er brugen passende?

I de kommende uger vil en række indlæg komme med mulige svar på de to spørgsmål. Formålet med indlæggene er gennem eksempler at inspirere og udveksle ideer og erfaringer her i gruppen. Vi vil bl.a. komme ind på: 

Men inden vi starter hvad er sociale medier? Der er mange definition, fx Millard, Meyerhoff Nielsen, Thomasen og Warren (2011):

Sociale medier, eller Web2.0, omfatter alle online teknologier eller værktøjer, hvorigennem brugerne kan interagere socialt som både forbrugere og medproducere - uanset om disse er tekst, billeder, blog, tegninger eller video mv.

Man kan sige “Facebook connects, Twitter coordinates, WordPress debates, and YouTube shows you the result”.

Filer og referencer

Titel Type
Hvor bor Roi; Kforum artikel Ekstern reference