Opdateringen af Borger.dk til at understøtte Den Gode Brugeroplevelse bliver baseret på data (og services) fra OPIS. Nedenfor beskrives kort hvordan den handlingsorientede information bestående af relevante domæneservices og portalservices fra OPIS vises (se eventuelt OPIS overordnet datamodel).
Til perspektivering vises også hvorledes dele af dette præsenteres på det nuværende Borger.dk (v2) .

Figur 1
Artikelsiderne indeholder nogle infobokse i højre side med dels relevant selvbetjening (fra LTS - LeverandørTilslutningsSystemet) samt kontakt information til den ansvarlige myndighed.

Figur 2
Med Den Gode Brugeroplevelse er de relevante handlinger (typisk svarende til selvbetjeningsløsninger) gjort tydelige over artikelteksten. Kontaktinformationen vises først i sammenhængen med de relevante handlinger.

Figur 3
Når man på det eksisternede Borger.dk vælger en selvbetjeningsløsning vises én eller en liste af løsninger som tilbydes, når løsningen er valgt aktiveres den med "Fortsæt knappen".

Figur 4
I Den Gode Brugeroplevelse er der prioriteret en primær løsning, som udgangspunkt den mest digitaliserede, men dette kan manuelt styres af myndighederne (forretningsudbydere). Eventuelle alternative handlinger/løsninger kan vælges i en infoboks i højre side som ikke er vist på ovenstående eksempel.
Handlingssiderne vil tilbyde mange flere muligheder for at hjælpe og præsentere brugerne til handlingen, hvilke oplysninger man skal have klar, flowet i løsningen, FAQ samt mere specifik kontaktinformation fra FOA (disse oplysninger skal først være oprettet i FOA og derefter udvælges i OPIS). Det vil være oplagt at lave så mange af disse information i relation til løsningerne, men det vil være muligt for en myndighed at overskriv disse.
Filer og referencer