Borger.dk gennemfører release 1.2 af Digital Post på borger.dk og
Digital Post-appen tirsdag den 6. september 2022. Der forventes ikke
nedetid ifm. release og borgerne kan derfor tilgå og bruge Digital
Post i hele tidsrummet. Følgende forbedringer implementeres ved releasen:
Frivillig tilmelding
- Det bliver muligt for borgere, der ikke er tilmeldt Digital Post
at tilmelde sig frivilligt og gennemføre introforløbet via Digital
Post på borger.dk. I Digital Post-appen gøres borgerne opmærksomme
på muligheden for frivillig tilmelding og tilbydes link til Digital
Post på borger.dk.
Engelsk version af Digital Post-appen
- Digital Post-appen vil fremadrettet understøtte sprogversionering,
hvilket gør det muligt for borgerne at skifte sprog i appen fra
dansk til engelsk.
Påmindelse om opdatering af kontaktoplysninger
- Med en frekvens på 60 dage vil borgerne blive bedt om at bekræfte
eller opdatere deres kontaktoplysninger for at modtage besked om ny
post. Tidligere er borgerne blevet bedt om at bekræfte deres
kontaktoplysninger i Digital Post på borger.dk. Nu vil det ske både
på Digital Post på borger.dk og i Digital Post-appen, og som noget
nyt bekræfter borgeren samtidig sine NemSMS-kontaktoplysninger.
Hvis borgeren ikke ændrer og/eller godkender, men lukker vha.
modalvinduets lukkekryds, vil borgeren få en påmindelse igen efter
30 dage.
Understøttelse af dybe links til skjulte kontaktpunkter
- Fremadrettet understøttes dybe links til skjulte kontaktpunkter.
Tidligere har disse links ført til et overordnet niveau hos
myndighederne, men fremover får borgere, der klikker på ”skriv
til”-links på myndighedernes hjemmesider den direkte modtager
angivet i modtagerfeltet på den nye besked, der åbnes i Digital Post.
Tidsstempel på beskeder i Digital Post på borger.dk
- Som i Digital Post-appen bliver tidsstempel på afsendte beskeder
nu også vist i Digital Post på borger.dk. Derved kan borgere
fremvise både dato- og tidsstempel på afsendte beskeder i Digital
Post på borger.dk. Det kan borgere benytte som dokumentation over
for myndigheder, fx ved frister.
Dato på den originale besked ved videresendelse
- På samme måde som man kan se et dato- og tidsstempel for sendte
beskeder, kan man fremover også se dato- og tidsstempel for den
originale besked, når man videresender via Digital Post på borger.dk
og i Digital Post-appen.
Tilbud om download af app i mobilvisning
- 59 pct. af borgerne tilgår i dag Digital Post på borger.dk via en
mobil enhed. Fremover vil de af borgerne, der anvender iOS/Safari
blive mødt af et lille topbanner, hvor de præsenteres for muligheden
for at downloade Digital Post-appen med direkte link til App Store.
Forbedret information til borgere ifm. upload af vedhæftninger
- Der indsættes en forklarende tekst til de borgere, der oplever
ikke at kunne uploade filer, fordi vedhæftningerne ikke lever op til
kravene. Teksten forklarer, hvorfor borgeren ikke kan vedhæfte filen
– om det fx er fordi, der vedhæftes for mange filer, for store filer
eller filformater, der ikke understøttes.
Herudover er der foretaget en række rettelser af fejl og
uhensigtsmæssigheder, som har påvirket brugeroplevelsen, ligesom der
også er foretaget en række opdateringer af den bagvedliggende arkitektur.
***
Venlig hilsen
Borger.dk