Loading…
Tilbage

Status d. 24. marts kl. 11.00


Kære Alle

Hermed en kort status fra os, og beklager at der ikke kom en status i går eftermiddags. Vi forventer fremadrettet kun at komme med én daglig status her på siden i den nærmeste fremtid. 

Vi kan se, at der virkelig er åbnet op for sluserne både til og fra den nye Digital Post-løsning. Der er i det seneste døgn sendt ca. 1 mio. meddelelser til løsningen, og det stemmer meget godt overens med det forventede almindelige load på løsningen. Backend kører generelt godt og stabilt, og performance er forbedret væsentligt siden mandag, så fx kvitteringer kommer hurtigere tilbage til afsender. 

Vi arbejder på at lave en let forståelig liste med kendte observationer, som vi deler her i gruppen. Det var meget efterspurgt på gårsdagens status-webinar, så den kommer ud hurtigst muligt. 

Der er en del der har spurgt til SMS-notifikationer i dag, hvor de oplever, at de ikke kommer ud. Der var mellem kl. 08-09.30 lukket for forsendelse af SMS'er fra os i forbindelse med en rettelse, men der er åbnet igen nu. 

Derudover kan vi informere om, at e-Boks i går eftermiddags rullede en opdatering til deres app ud til alle brugere. Det gør, at man også kan se ny Digital Post i e-Boks app'en. Det følger vi selvfølgelig tæt fra vores side, og vi kan se, at der er langt mere traffik fra e-Boks' app siden i går eftermiddags. Man skal som myndighed være opmærksom på, at det ikke er alle borgere, der har automatisk opdatering slået til på deres telefoner. Derfor kan man med fordel vejlede borgere i, at de skal opdatere deres e-Boks app, hvis de ikke kan se den post, de har fået besked om, at de har modtaget. Alternativt kan man henvise til de andre platforme, hvor man også kan se Digital Post. 

Der var desuden driftsudfordringer på Borger.dk og Digital Post-app i går mellem kl. 14 og 17, hvor man ikke kunne tilgå Digital Post via disse platforme. Det blev dog løst, og de kører stabilt igen.