Loading…
Tilbage

Ingen aktiveringsbreve ved anvisning af låst specifik konto fra d. 3. juni


28-05-2021 15:30:24

Den 19. april i år blev der implementeret en ny funktionalitet, hvor der ved anvisning af en specifik konto i en udbetalende myndighed bliver sendt et aktiveringsbrev til den borger/virksomhed, som ønsker at anvise en specifik konto. Implementeringen i april har forårsaget udfordringer i håndteringen af specifikkonto hos myndigheder. D. 3. juni vil der derfor blive lavet en opdatering til løsningen, som håndterer disse udfordringer.

Dette betyder, at når en sagsbehandler anviser en specifik konto til en borger eller virksomhed, og kontoen markeres som værende låst, så vil der ikke blive dannet et aktiveringsbrev.

Ligeledes betyder det, at når en sagsbehandler ændrer en specifik konto for en borger eller virksomhed til at være låst, vil der ikke blive dannet et aktiveringsbrev.

Når en sagsbehandler ændrer en specifik konto for borger eller virksomhed fra at være låst til at være ulåst, vil der fortsat blive dannet et aktiveringsbrev.

Ændringen vil ikke have betydning for de aktiveringsbreve, der sendes når en borger anviser nemkonto via NemKontos selvbetjeningsløsning.