Hvordan bliver vi fundet på google, er et spørgsmål som mange
virksomheder stiller sig selv. Men det er faktisk ganske enkelt og så
alligevel ikke. Man skal nemlig helst være god til SEO, så man kan
blive fundet gennem organiske søgeresultater, altså SEO-delen. Det er
her man bliver belønnet for at være god til SEO, hvis man rangerer
højt på Google.
Det handler derfor om at bruge de rigtige søgeord, have en masse god
og relevant content og til sidst kræver det også at man har relevante
links – både internt og eksternt.
Restauranter i Kødbyen
Brødtekst med link til earlybird.dk/restauranter-koedbyen med søgeord
Restauranter i kødbyen
Det er nemmest at forklare værdien af links gennem et eksempel.
F.eks. konkurrerer restauranterne mod hinanden om nogle af de samme
søgeord, som f.eks. Restauranter i Kødbyen. For at rangerer højt på
netop dette søgeord i Google, så handler det selvfølgelig om at bruge
dette søgeord i sin tekst på siden, men samtidig bør man have links
både internt og eksternt. Disse links skal gerne have en relevans til
den side, som man linker til og fra.
Interne links på din side hjælper Google til at finde din side, så
man nemmere kan rangere godt. Google kommer i tide og utide forbi din
side og crawler den for netop at rangere den i deres søgemaskiner, og
hvis Google crawler en side med interne links, vil den se det som om
at der er noget relevant på landingssiderne for de links, der er på
siden, og dermed vil den også crawle disse og rangere dem på Google.
Eksterne links fungerer som digitale anbefalinger, og det gør at
Google vil rangere din side højere, hvis den har relevante links fra
andre eksterne sider.
Et eksternt relevant link, kan være ligesom disse, som Earlybird har
lavet til restauranterne i Kødbyen. Google altså nemmere kunne
finde deres sites, og anbefalingerne gør, at Google vil rangere
landingssiderne højere.