Loading…
Tilbage

5 punkter der gør din hjemmeside troværdig


25-07-2018 14:00:22

Søgemaskineoptimering handler i dag om rigtig mange forskellige ting, for at din hjemmeside får de gode placeringer i Google.

Et punkt som mange glemmer, er at din hjemmeside skal være troværdig, da digitale brugere i dag er meget kritiske.

Derfor skal din hjemmeside fremstår troværdig fra første sekund nye brugere kommer ind på den. I dette indlæg kommer jeg med mine bud på, hvad du skal være opmærksom på, for at have en troværdig hjemmeside.

Kontaktoplysninger

Det første og et af de absolut vigtigste punkter for at din hjemmeside er troværdig er dine kontaktoplysninger.

Dine kontaktoplysninger skal være synlige og nemme at finde, for at brugerne opfatter din hjemmeside som et troværdig.

Jo flere kontaktoplysninger jo bedre. Hav derfor gerne både mail, telefonnummer og adresse stående fremme. Adressen er fx vigtigt for at vise for din virksomhed er tilstede fysisk, så det ikke kun er et online sted.

Du kan enten have oplysningerne stående i header eller footer på din hjemmeside alt efter hvordan din side er bygget op.

Handelsbetingelser

Din handelsbetingelser skal være nemme at finde. Der er flere end du tror, der læser dine anmeldelser.

Efter GDPR er kommet skal dine handelsbetingelser selvfølgelig være opdateret efter det.

Lav gerne en side, hvor du skriver alle handelsbetingelser, som webshoppen Stigefabrikken fx har gjort her.

Certificeringer

Et tredje punkt der er en god idé at have fremme, er certificeringer.

Hvis du fx er en webshop, er det vigtigt at have e-mærket stående fremme. Det kan også være medlem af forskellige foreninger.

Hav dine certificeringer stående fremme, så de er nemme og se og dermed er med til at opbygge troværdigheden.

Anmeldelser

Et punkt der spiller en stor rolle i dag er anmeldelser.

Her gælder det om at være tilstede flere steder. Gerne både på Trustpilot, Google og Facebook, så du har anmeldelser flere forskellige steder, da det giver det bedste indtryk.

Stil gerne et par anmeldelser frem på din side, så de er nemmet at se for brugerne.

Anmeldelser fra tidligere kunder giver et godt indtryk af din forretning, da det viser at tidligere kunder har været tilfredse med at handle hos dig.

Om os side med billeder

Det sidste og faktisk måske vigtigste punkter er en om os side – med billeder.

Billeder af dig og dine medarbejdere er utroligt vigtigt for at du er fysisk tilstede på din hjemmeside og det gør det langt mere troværdigt end hvis det ikke er muligt at finde nogle billeder af dig og ikke mindst dine medarbejdere.

På den måde kan potentielle købere se hvem der sidder på den anden side af skærmen og det gør det langt mere personligt og troværdigt.

Profilbillede

Troværdighed er guld!

Laust Pedersen

Jeg er eni i alt, der er blevet sagt. Super god guide. Sendt rundt til de andre medarbejdere.

Dbh,
Laust - skribent hos https://www.laantildig.dk/

ændret af Laust Pedersen (31.01.2020)
Profilbillede

Meget brugbart!

Marco Beck

Tusind tak for guiden! Rigtig god information... :-)

Marco Beck // KINETIK

Profilbillede

Stærkt indhold

Kamilla lorentsen

Fuldstændig enig i det ovenstående!

Jo bedre indhold ens side har, jo mere troværdig vil den også være, og noget så basalt, er altså også noget af det vigtigste!

MVH Kamila Lorentsen

Skribent hos https://villaogvovse.dk/

Profilbillede

EAT-update

Morten E

I forbindelse med deres EAT-opdatering nævner Google også, at det er vigtigt at vise sine kvalifikationer inden for det man skriver om, så hvis man på en eller anden måde kan underbygge sin troværdighed med titler, uddannelser eller referencer, er det en god idé at fremhæve dette. 

Vh,
Morten,  uretiltiden.dk

Profilbillede

En stærk kombination

Diana Lassen

Helt enig i ovenstående artikel.

Hvis du har gode anmeldelser på Trustpilot og er E-mærket, så kan det være en rigtig stærk kombination i sig selv, hvis du f. eks. har fremhævet det i headeren på alle sider.

Der er meget debat omkring Trustpilots pålidelighed, men det er trods alt den, som mange kunder først tjekker, når en virksomheds troværdighed skal undersøges.

Profilbillede

Spændende indlæg.

Krestian Krogsgaard

Troværdighed er meget vigtigt når det drejer sig om hjemmesider. Særligt blandt elselskaber er det svært at differentiere sig.

Jeg har arbejdet med mange hjemmesider, såsom Unisport, Dinero, Oticon, Audika, CoolStuff osv.

Trust/troværdighed har være sindsyg vigtig for os når vi har arbejdet på dem. Jeg tror dog ikke emærket og trustpilot har den vilde impact på allerede opbygget brands - jeg tror mere på usabilitien skal være i orden.

ændret af Patrick Rasmussen (27.01.2020)