Loading…
Tilbage

Standard for håndtering af udenlandske adresser godkendt


05-12-2013 14:52:03

En standard for danske myndigheders håndtering af udenlandske adresser er nu godkendt og publiceret.

Standarden er udarbejdet på bestilling af Grunddatabestyrelsen, der står i spidsen for det fællesoffentlige "grunddataprogram" og som er sammensat af de vigtigste aktører fra stat, kommuner og regioner.

Standarden har været efterspurgt af en række myndigheder, som står overfor at skulle bygge it-systemer, der skal håndtere større mængder af udenlandske adresser. Det er Ministeriet for By, Bolig og Landdistrikter samt Erhvervsstyrelsen, der har udviklet standarden, i dialog med en række andre offentlige myndigheder.

Standarden består af to dokumenter: En rapport om baggrund og formål med standarden og et teknisk dokument der beskriver standarden.

 

Filer og referencer

Titel Type
MBBL_Standard_for_udveksling_af_udenlandske_adresser_v1.1_2013-11-13.pdf pdf
MBBL_Rapport_Standard_governance_for_Udenlandske_Adresser_v1.1_2013-11-14.pdf pdf