TrueLink SuperForsendelse er synonymet for vores unikke NemHandels
service, som adviserer både afsender og modtager via mail, hvis et
dokument efter 6 forsøg fordelt over 27 timer fortsat ikke kan
afleveres via NemHandel som forventet.
Mailen indeholder link til en oversigt over de dokumenter, som ikke
er nået frem – og giver samtidig både afsender men selvfølgelig
specielt modtager mulighed for at aktivere
gensendelse af dokumenterne, når NemHandels endepunktet igen er klar
til at modtage.
Vi har gennem en lang periode kørt med TrueLink SuperForsendelse i
”semi”-produktion forstået på den måde, at adviseringsmails er sendt
internt – og dokumenterne placeret i SuperForsendelse er håndteret med
manuelle mails til modtagerne. Vi mener derfor, at vi kun fremsender
berettigede adviseringsmail, men skulle andet forekomme, så kontakt os
hurtigst muligt på kundecenter@truelink.dk
Efter den lange indkøring er det nu tidspunktet for at gå i fuld
produktion. Det sker tirsdag den 2. juli, og har den
konsekvens, at ved problemer ved fremtidige afleveringer via NemHandel
sendes en adviseringsmail til den tekniske kontaktperson angivet på
endepunktet i NemHandels registret. Det er derfor vigtigt, at der er
oplyst den korrekte mailadresse her.
For at begrænse antallet af mails sendes en ny mail om nyt dokument i
TrueLink SuperForsendelse ikke tidligere end 24 timer efter den
seneste mail.
Vi har set en del eksempler på afvisninger, som umiddelbart ser ud
til at skyldes lidt for ”optimistiske” NemHandels registreringer, dvs.
hvor alle tænkbare profiler er registreret, men hvor dokumentet
alligevel ikke kan afleveres. Dette vil fremover udløse en
adviseringsmail fra TrueLink SuperForsendelse, og her er det
selvfølgelig vigtigt, at man som modtager får justeret sin NemHandels
registrering, så den stemmer overens med den aktuelle formåen. Når
modtager dernæst aktiverer gensendelse af dokumentet i TrueLink
SuperForsendelse, vil vi gøre brug af den nye NemHandels registrering
og dermed afvise dokumentet overfor afsender, hvis der ikke længere er
en brugbar modtagelsesprofil for dokumentet.
Som et andet eksempel ses afvisninger forårsaget af en hårdere
validering hos modtager end den gældende schematron. Dette vil også
udløse en mail fra TrueLink SuperForsendelse, da modtager er
forpligtet til at modtage dokumentet, eftersom stramninger ikke er
tilladt på transportniveau i NemHandel infrastrukturen (se evt. http://www.digst.dk/Loesninger-og-infrastruktur/NemHandel/Spoergsmaal-og-svar/Validering-udover-schematronen).
Vi tror på, at TrueLink SuperForsendelse vil blive en hjælp for alle
interessenter ved at sikre, at dokumenter hurtigt og med mindst muligt
manuelt arbejde finder vej fra afsender til modtager - på trods af de
forhindringer, der kan opstå ved en infrastruktur, som baserer sig på
tilgængelighed 24/7/365.
Yderligere information om TrueLink SuperForsendelse findes på www.truelink.dk/SuperForsendelse