Loading…
Tilbage

3 råd til gode mobile brugeroplevelser


09-06-2011 13:37:40

Hør Usability-ekspert Ingrid Haugs 3 gode råd til, hvordan den mobile platformen mobilitet, sociale egenskaber og evne til lokationsbestemmelse udnyttes bedst. Interviewet er optaget på DIT's velbesøgte på-vej-hjem-møde "Nye brugeroplevelser på mobile platforme", hvor Ingrid Haug gav sit bud på, hvordan man skal forstå platformen som informations- og kommunikationskanal.

http://bit.ly/kx71Py


DIT (DANSK IT) afholder endnu et På-vej-hjem-møde om Usability "Høst gevinsterne ved brugervenlighed". Denne gang bliver det Thomas Snitker, brugervenlighedskonsulent hos SnitkerGroup, der dele ud af sine erfaringer.

http://bit.ly/loMu0S

Profilbillede

Her er de tre råd gode råd til en god brugeroplevelser på mobile platforme

Brian Nielsen

Hej Bettina

Spændende input. Jeg har kort noteret mig Ingrid Haugs 3 gode råd (skrevet næsten som hun præsenterer dem):

 

  1. Spørg dig selv hvorfor du gør det og om det overhovedet er en god ide på en mobil platform? Man skal gøre sig bekendt med de eksisterende platforme, og deres styrker og deres svagheder. Overvej en mobil web-løsning som er billigere og nemmere og måske reelt lige så godt. App's er hype og man behøver ikke være med på bølgen, omvendt er brand-værdien højere ved at have en app.
  2. Du skal gøre dig fortrolig med platformen og bruge de dele som platformen gør godt. Gøre sig bekendt med de standarder der findes og guidelines der lavet for den givne platform og følge dem så godt som muligt. Noget helt nyt og unikt kan være smart, men tager længere tid at udvikle og brugerne forventer det ikke.
  3. Sørg for at det bliver rigtig lækkert , folk har det i hænderne og det føles meget fysisk. App's anmeldes og vises til andre da devices er mobile med mulighed for en stor viral værdi/effekt. Der skal kæles for detaljen rent visuelt.

 

ændret af Brian Nielsen (23.09.2011)