Loading…
Tilbage

Gratis hjælp til Google Analytics for alle i denne gruppe


Kære Gruppemedlem af "Et bedre website med Google Analytics"

Hvis du mener, at du ikke udnytter mulighederne i Google Analytics godt nok eller har svært ved at komme i gang med en konkret problemstilling er du velkommen til at kontakte mig. 

Husk at Google Analytics bl.a. kan anvendes til at:

  1. Dokumentere, hvor stor succes de besøgende har på websitet - og om denne succes er steget eller faldet over tid. 
  2. Se, hvad de besøgende søger på, på dit website, og hvad deres adfærd har været efter de har set søgeresultatsiden
  3. Undersøge, hvad hhv. nye og tilbagevendende læser på websitet
  4. Se, om der er nogle af dine sider der bliver oversat til andre sprog med fx Google Translate
  5. Dokumentere/visualisere mængden af trafik fra Sociale Medier (hvis du er til det :-)
  6. Overordnet dokumentation af udviklingen på websitet 
MvhChrilles 3029 5505

Profilbillede

Google Analytics

Emil Juul

For at prøve at svare på dit spørgsmål Søren og evt. andre, så tror jeg man bliver nødt til at se gennem fingre med Google's brug af data fra deres "gratis" værktøj, Google Analytics.

Det er lige meget hvad, et rigtig godt værktøj til at forstå mere om hvem der besøger din hjemmeside, hvorfor og hvilke optimeringspunkter du har forud.

Naturligvis er det sundt at forholde sig til hvordan de bruger dataen, men for at kunne konkurrere med andre bliver man nødt til at have tilsvarende værktøjer til sine konkurrenter.

- God aften!

Profilbillede

Gratis og gratis

Kasper Bergholt

Du betaler jo på sin vis ved at give en af verdensstørste reklamevirksomheder adgang til dine besøgendes fulde adfærd på dit site  nu og i fremtiden.

Inkl. købshistorisk, frafaldne købere, osv. 

Set fra et forretningsmæssigt perspektiv, synes jeg, der er en del ting at tænke over, inden man sælger sit kunde- og medlemskartotek for gratis (omend markedsledende og dejlig) software som Google Analytics.

Læs evt mere her: Hvis det ikke koster noget, er du (og din data) nok produktet.

Når det er sagt, så er der rigtigt mange sammenhænge, hvor Google Analytics er det helt rigtige værktøj til opgaven. 

EU-kommissionen er i gang med at behandle diverse cloudbaserede løsninger som SalesForce, Google Analytics og Facebook. Bli'r spændende at følge udformingen af dels lovgivningen inden for området; dels håndhævelsen af den.

Læs fx fra dagens EPN: Google og Facebook må ikke bare bruge dine data.

 

Faldt over dette, da jeg søger viden på GA emnet.

"EU-kommissionen er i gang med at behandle diverse cloudbaserede løsninger som SalesForce, Google Analytics og Facebook. Bli'r spændende at følge udformingen af dels lovgivningen inden for området; dels håndhævelsen af den." 

Blev udfaldet, som du håbede? Altså: er vi brugere og vores data ikke længere produktet, eller blot på en anden vis efterhånden?

Jeg skal til at optimere http://bomsturist.dk/, der er en ældre sag, men som forhåbentligt - med et gevaldigt ansigtsløft - kan begynde at tiltrække trafik igen. Jeg vil naturligvis gerne benytte GA og holde øje med udviklingen. Jeg er nemlig ikke bekendt med deciderede alternativer. omend de findes, kender jeg ikke systemerne - og sælger man blot data via en anden platform, kan det vel være godt det samme. 

Nogle bud på en løsning?

Google Analytics fungerer rigtig godt for os, og synes ikke at der er nogle reele alternativer til at bruge det.

Google har gjort det rigtig godt med dette værktøj, og ja - så får de jo adgang til en masse data samtidig.