Målet med gruppen er at tage en debat om, hvordan vi bedst udvikler fremtidens borgerservice. Baggrunden er, at der trods et stort udbud af selvbetjeningsløsninger i det offentlige er overraskende få borgere, som rent faktisk gør brug af tilbuddet. Omvendt står det til med eksempelvis netbank og i stigende omfang også e-handel.
Det er klart, at det blandt andet handler om brugervenlighed og tilgængelighed i de udbudte løsninger, men meget tyder på, at det også i høj grad handler om vanens magt. Så spørgsmålet er: Hvad skal der til for at ændre borgernes vaner? Hjælper det med massiv markedsføring af de offentlige selvbetjeningsløsninger? Eller skal der egentlig belønning til for, at borgerne skifter til den digitale kanal? Og hvordan kan den offentlige sektor bedst skubbe på denne udvikling?
God debatlyst,
Troels Andersen, direktør, CEDI - Center for Digital Forvaltning
26 medlemmer
Fri tilmeldingiAlle kan melde sig ind.
Favorit iKun medlemmer kan markere grupper som favorit.
BidragiLog ind for at bidrage.
Troels Andersen oprettede nyheden Bedre brug af digital borgerservice
Troels Andersen oprettede ressourcen Fra 7 til 70 - Bud på udviklingen af den…