Loading…

God service via god brugeroplevelse

Man har i mange år talt om, at brugerinddragelse er nødvendigt for at udvikle brugervenlige applikationer eller netsteder.

Metoderne til at opnå dette mål har primært været foranalyser med tykke og dyre dokumenter med brugeranalyser og lange beskrivelser af, usecases. Problemet med denne tilgang er at indholdet af disse rapporter sjældent bliver medtaget i de følgende design-og udviklingsfaser, tit fordi det er én leverandøre der laver foranalysen en anden der designer og igen en tredje der er teknisk leverandør. Der er med a andre ord et stort videnstab, dels fordi viden ikke bliver videregivet men også fordi foranalysen sjældent er skrevet til designere eller udviklere. Det ideelle scenarie vil derfor kræve at brugerne bliver inddraget i selve designet og udviklingsarbejdet således at viden bliver overdraget til dem der skal lave applikationen eller netstedet.

Metoden til dette er ”prototyping”, en metode der før har været både dyr og tidskrævende, fordi det krævede både design og programmering. Inden for de sidste år er der imidlertid kommet stærke prototypeværktøjer som kan simulere færdige klikbare netsteder. Fordelen ved disse værktøjer er at de sættes direkte op af en designer, dvs. at der ikke er behov for programmering, hvilket betyder at det både er hurtigt og billigt at lave selv komplicerede prototyper, der sikre at man i en prototypefase kan inddrage brugerne direkte i designfasen, samt får et produkt der på bedste vis dokumenterer både design og funktion over for designere og tekniske udviklere.

Vis mere
Gruppens profilbillede

86 medlemmer

Vis liste

Fri tilmeldingiAlle kan melde sig ind.

Tilmeld

Favorit iKun medlemmer kan markere grupper som favorit.

Tilføj

BidragiLog ind for at bidrage.

Seneste aktivitet i God service via god brugeroplevelse

Gruppens profilbillede

19.05.2022 Kommentar - God service via god brugeroplevelse

Nick Jensen skrev en kommentar til indlægget Kan man få den samme service online?

Gruppens profilbillede

18.05.2022 Debat - God service via god brugeroplevelse

Niels Myler skrev indlægget Interaktive elementer som en del af brug…

Gruppens profilbillede

17.05.2022 Debat - God service via god brugeroplevelse

Philip Flakkegård skrev indlægget Kan man få den samme service online?

Gruppens profilbillede

13.05.2022 Kommentar - God service via god brugeroplevelse

Kirsten Jensen skrev en kommentar til indlægget Telt udenfor den digitale verden

Gruppens profilbillede

13.05.2022 Kommentar - God service via god brugeroplevelse

Karina Johansen skrev en kommentar til indlægget Sammenligningsside er det, det værd?

Gruppens profilbillede

13.05.2022 Kommentar - God service via god brugeroplevelse

Hanne Rasmussen skrev en kommentar til indlægget Optimer brugervenligheden på din hjemmes…

Gruppens profilbillede

09.05.2022 Debat - God service via god brugeroplevelse

Nick Jensen skrev indlægget Personlig brugeroplevelse er det nye gul…

Gruppens profilbillede

04.05.2022 Debat - God service via god brugeroplevelse

Niels Myler skrev indlægget Derfor øger en blog brugeroplevelsen

Gruppens profilbillede

02.05.2022 Debat - God service via god brugeroplevelse

Niels Myler skrev indlægget Cloud-teknologi til bedre kundeservice?

Gruppens profilbillede

27.04.2022 Debat - God service via god brugeroplevelse

Niels Myler skrev indlægget Har CSR indflydelse på brugeroplevelsen?…