Loading…
Tilbage

Profilbillede

Autosvar i NgDP

Niels J.E. Andersen

Kære alle,

Er der nogen der har erfaring med / eller viden om, hvordan man kan opsætte autosvar i NgDP? Eller hvornår det kan blive en mulighed?

Jeg har været i kontakt med Statens IT (vores IT-administrator), men de siger bare, at det ikke er muligt at have autosvar i NgDP - lige som det heller ikke var i E-boks.

Jeg tænker at oprette en forespørgsel hos Digst, for at høre, om det er noget de og Netcompany vil sørge for at udvikle frem mod sommeren 2023. Men først ville jeg lige høre jer andre, om der er nogle erfaringer eller overvejelser om samme emne?

Dbh Niels Andersen

Tænker du en kvittering til borgeren/virksomheden for, at henvendelsen er modtaget?

I så fald tænker jeg, at det er modtagersystemet, som skal sende denne.

/Vibeke Jensen, Vejen Kommune

Vi har haft samme behov. Vores leverandør (Logiva) siger at der kun er mulighed for et og samme autosvar på alle kontaktpunkter. Vores overvejelser går på om vi skal sende en kvittering som er helt generisk: "Kommunen har modtaget din henvendelse".

Jeg synes det er en god ide at lave en request til DIGST på mulighed for individuelt autosvar. Skriv gerne når du har lavet den/tænkt dig at lave en henvendelse, så gør vi det samme.

Hej begge,

Tak for jeres svar.

Det vi pt har brug for er netop blot en kvittering med tak for svar samt oplysninger om, hvordan vi behandler persondata. Det gør ikke noget, at det er den samme på alle vores kontaktpunkter (for vi har ikke så mange).

I kan vel ikke vejlede mig til, hvordan man gør det? For vores IT-administratorer i Statens IT mener som sagt ikke, at det kan lade sig gøre. Og det er jo netop dem, der står for vores modtagersystem. Men før jeg kan oprette en udviklingsopgave hos dem, bliver jeg vel nødt til at have afklaret med Digst, om NgDP overhovedet tillader det (men det har Logiva måske et svar på?)

Jeg har allerede oprettet en forespørgsel hos Digst om, hvorvidt det er noget de har overvejet i fremtiden. Jeg skal nok dele deres svar. Så kan vi jo overveje at slå os sammen om en henvendelse omkring at få gjort det til en udviklingsopgave.

Niels

Nu fik jeg svar fra Digst:

"Det er ikke noget løsningen understøtter, og heller ikke en del af den tænkte arkitektur, at skulle understøtte dette, det vil derfor kræve en ændring i løsningen.

Jeg videregiver gerne din henvendelse, som et ønske om videreudvikling, men jeg kan ikke sige noget om hvornår den vil blive kigget eller garantere at den bliver udviklet."

Foreløbig har jeg svaret, at de gerne må betragte sagen som et foreslag om videreudvikling.

Niels A.

Jeg ved desværre ikke, hvordan man opsætter det hos Logiva, men jeg undersøger det lige.

Vi bruger Logiva - men det er ikke sikkert, at det er dem, I anvender. Så det bør du nok undersøge først :)

/Vibeke Jensen, Vejen Kommune 

Hej Vibeke,

Vi bruger ikke Logiva. Men tidligere skrev Mette Bach-Jensen her i tråden:

"Vores leverandør (Logiva) siger at der kun er mulighed for et og samme autosvar på alle kontaktpunkter."

Min leverandør (SEPO via Statens IT) kan ikke lave autosvar overhovedet. Så I må meget gerne spørge Logiva, hvordan de kan være sikre på, at det er muligt at opsætte "samme autosvar på alle kontaktpunkter". Eller evt. må I meget gerne sende mig kontaktoplysninger hos en relevant medarbejder hos Logiva. Så spørger jeg selv :)

Niels