Loading…
Tilbage

Profilbillede

Ingen historik / mailtråde

Anders Vedel

Kære alle, 

jeg er lidt spændt på at høre om I deler vores oplevelse, og måske hvordan I håndtere denne problematik.  Efter omstillingen troede vi det var en fejl, at der ikke kom historik med, når borgere besvarede DP. Det gav et stort ekstra arbejde hos vores sekretariater og institutioner at fordele post og undersøge, hvilken sag et svar drejede sig om. 

Da jeg rejste problematikken til Netcompany og DIGST, fik jeg svaret "as is designed", og har ikke kunne komme i kontakt med projektlederen for at få ændringsønsket prioriteret. 

Oplever I samme byrde pga manglende historik? Har I måske en måde at omgå problematikken? 

Mvh. Anders S. Vedel

Kære Anders

Vores eneste løsning (i Forsyningstilsynet) er at bede afsender om at angive enten kontaktperson eller journalnummer i emnefeltet.

På længere sigt har vi overvejet at integrere vores NgDP-løsning med vores sagsbehandlingssystem, således at indkokmmende post automatisk gemmes på den sag, den er tilknyttet.

Men dette ændrer jo ikke ved, at man mister sine gode gamle mailtråde.

Dbh Niels Andersen

Jeg troede faktisk også, at det var en "kendt fejl" - og har ikke tænkt at det var et udviklingsønske!

Det vil være rigtig godt at have tråden. Om det decideret er en byrde kan jeg ikke sige noget om - men det er uden tvivl uhensigtsmæssigt.

Samme udfordring er der jo med supportsagerne omkring Digital Post. Her får man heller ikke noget beskrivende med - så det er lidt et detektivarbejde at finde ud af, hvilken supportsag, der bliver svaret på.

/Vibeke Jensen, Vejen Kommune 

Det er faktisk rart at høre at det er hos DIGST at "fejlen" ligger. Vores leverandør kan ikke forstå at det sker, og mente at der måske var en fejl hos os. Det er en klar byrde for hele organisationen at tråden mangler og at der skal bruges meget tid på opklaringsarbejde. En Request for change til DIGST er en rigtig god ide, som vi også støtter op om i Faaborg-Midtfyn Kommune.

Tak for jeres input, 

jeg tænker også at den eneste work-around, er at vi skriver noget identificerende ifht. sagsbehandlingens ejerskab i vores afsendelse til borgeren i emne-feltet. Emne-feltet kommer retur med et "SV:" foran. Samt, at afsendelse fra os skal udgå så langt nede i kontaktstrukturen, som muligt. 

Mvh. Anders S. Vedel, kriminalforsorgen