Loading…
Tilbage

Profilbillede

Lange svartider på Nemhandel?

Heidi Byrialsen

KMD oplever meget lange svartider på nemhandelsregisteret? 
Kan det bekræftes? 

Nogle varer mere end ti sekunder 

Ja, vi ser også lange svartider (timeout efter 2 minutter fra http://discoverybackup.nemhandel-backup.dk)

ændret af Kasper Grøndahl Christensen (04.05.2022)

Har netop talt med NemHandel support. De er opmærksomme på problemet, og arbejder på at løse det :-)

Har NemHandel support afsløret noget om, at de vil fortælle verden om status på problemet?

Der er seriøse problemer med vores forespørgsler.

Jeg opfordrede dem kraftigt til at annoncere det og holde os opdateret da jeg talte med dem - men tilsyneladende er det ikke sket :-(

Vi sidder også og ser på en stadigt voksende kø af dokumenter til afsendelse ...

We even getting 403 Error: Forbidden from nemhandelsregisteret. For example, for 5798009883735.

yesterday everything worked properly

Der har været en driftsforstyrrelse på Nemhandel der begyndte i tidligt i morges, hvilket bl.a. gjorde svartiden på UDDI opslag meget lang.

Det er efterfølgende blevet løst, og driften har stabiliseret sig siden kl 12:20.

Med venlig hilsen
Nemhandel Teamet

Jeg kan bekræfte at NemHandel-opslag har fungeret normalt for os siden ca. 12.20.

Jeg vil gerne kraftigt opfordre til, at NemHandel teamet annoncerer fremtidige driftforstyrrelser her i gruppen (samt evt. på nemhandel.dk), så snart I er opmærksomme på dem, samt kommer med løbende opdateringer på status.

Det er vigtigt for os at vide hvad problemet er, og at der arbejdes på det, så vi kan give vores kunder en ordentlig besked, og så vi ikke selv spilder tid med at lede efter årsagen.

Det berører i sagens natur rigtig mange virksomheder og rigtigt mange fakturaer når NemHandel registret er nede - så det er vigtigt med god og rettidig information. Også selvom I håber at løse det hurtigt, og også selvom I ikke kan give en tidshorisont. Det vil vel også lette presset på jeres support? I hvert fald vil det gøre vores liv lettere, hvis der er officiel information.

Kommer der en form for "post mortem"på dette som vi kan lære noget af?

Overvejer man at muliggøre lokal caching, så ikke driftsforstyrrelser har lige så store konsekvenser? Måske webhooks ved ændringer i NHR, så det er let at vedligeholde en lokal cache, uden at skulle polle?

Mvh. Kasper