Loading…
Tilbage

Profilbillede

Øget digitalisering af forbrugerteknologi

Arthur Hillgaard

Jeg synes det er imponerende nu om dage, hvad man kan gøre med den forbrugerteknologi, som vi får stukket i hænderne. Alt fra højttalere til lamper begynder nu i højere grad at blive omtalt som smarte. Smart som bekendt er, at produktet i højere grad selv kan tænke, eller det har flere features som gør at det har en højere grad af modificerbarhed. 

Tag eksempelvis SOUNDBOKS' nyeste version af deres populære højttaler 3, som man i dag kan installere en app, hvori du kan parre den med andre SOUNDBOKS. Dertil kan du styre højttaleren vha. dens EQ. Gad vide hvad der mon kommer til at ske for den næste SOUNDBOKS 4?

Det samme gælder for lampe som Philips Hue, som også har taget en drastisk forvandling af flere stuer i det ganske land. Jeg siger ikke, at jeg ikke er pjattet med udviklingen, men jeg er helt generelt imponeret og glæder mig til at se, hvad det næste store mon bliver.

Hvad tror I mon det bliver?

ændret af Arthur Hillgaard (08.12.2021)

Hejsa Arthur.. Jeg tror vi bevæger os over imod. audio/dialog interface mellem forbruger og forhandler. Vi udvikler pt. et telefonsvarersystem til http://rudefix.dk i Dialogflow fra Google så software kan håndteres via Lyd og ikke som man kender det via et tastatur eller touchskærm. Bh Oliver Nordsve

Jeg tror, at vi skal vende os til en hverdag, hvor alt, der kan integreres med et digitalt system, bliver omtalt som ' smarte'. 

Kontrakter, der i mange år har været indbegrebet af manuelle papirer, bliver nu omtalt som smarte kontrakter. Ecommerces og webshops integrerer i højere grad også smarte digitale systemer for at effektivisere lagerstyring, levering og salg. Eksempelvis sælges isterninger og tøris nu i digitale shops med automatiserede leveringssystemer, som sikrer effektiv og sikkert flow fra bestilling til afhentning eller levering. Det kan dog være svært selv at etablere webshops med fulde integrationer. Derfor kan det være en god idé at alliere sig med et webbureau eller ecommerce bureau, som kan hjælpe dig med et smart digitalt system. 

Kontrakter og E-Commerce er dog blot nogle få eksempler på udviklingen indenfor new media, og de muligheder som digitaliseringen bringer. Og ja, hvem ved hvad det næste store bliver? 

Mvh. James

ændret af James Raney (15.08.2022)

Philips laver ikke bare nogle smarte lamper, men de laver også et bredt udvalg af Philips Hue pære og Philips Hue bridge. 

Philips Hue pærer er en fantastisk måde at holde dit hus oplyst med et enkelt tryk på en knap. De er også perfekte til dem, der ikke ønsker uoplyst lys eller glemt lys, fordi disse fantastiske produkter kan programmeres på forhånd, så de tændes og slukkes på bestemte tidspunkter!