Loading…
Tilbage

Profilbillede

Højreklik på kontaktpunkt og åbn på ny fane?

Trine Binding

Når man ønsker at rette i de registrerede systemer, kan man markere det relevante system og så vælge at åbne det på en ny fane. Når man så er færdig med at redigere systemet, lukker man fanen og er tilbage, hvor man kom fra i systemoversigten.

Men, hvorfor kan man ikke gøre det samme med kontaktpunkterne? Vi har en kæmpestor kontaktstruktur, og det tager en krig, når man f.eks. skal ind og fjerne begrænsningen på 10MB i en masse kontaktpunkter, for man kan ikke  åbne et kontaktpunkt på en ny fane. Når man er færdig med at redigere kontaktpunktet og gemmer, ryger man helt tilbage til start til et side 1 i det sammenfoldede kontakthierarki - det er sgu lidt tungt at arbejde på den måde.

Så er det en bommer fra leverandørens side, eller er det en teknisk begrænsning, så det bare ikke kan lade sig gøre at lave?

Hej Trine

Det er da en super god idé. Har aldrig selv tænkt over at forsøge at åbne en ny fane men har været irriteret over at det hele kollapser, så man må starte forfra, når man har rettet i et kontaktpunkt. Er det ikke blot noget vi skal bede om som en ændringsanmodning? – ikke nødvendigvis at kontaktpunktet skal kunne åbnes på en ny fane, men at der laves en teknisk løsning, så man kan komme tilbage til det sted man stod før man rettede i kontaktpunktet? Den kommer selvfølgelig ikke lige med det samme, men laver vi ikke anmodningen gør den det med garanti ikke. ?

Hej Anders. Ved du, hvor man laver en ændringsanmodning?

Hej Trine

Super god ide - det er virkeligt tungt at man ryger tilbage til start. Jeg savner også at man kan se hvordan borgerne kommer til at se vores kontaktstruktur. Det er super ærgerligt at de har fjernet den mulighed. Hvordan får vi vores ønsker ind? Samlet eller laver vi hver vores?

Helt enig i, det er en sej omgang, med strukturen der lukkes ned når der laves ændringer. Super godt eksempel, at man skal ind på hver enkelt at rette fra 10 til 99,5 Mb. Her kunne jeg dog godt ønske, at man kunne lave masserettelser. Det kunne evt. være med en eksport/import, en anden løsning kunne være en default, hvorfra man nedarver. 

Udfra den excel fil der kan eksporteres har jeg lavet en html-fil med alle links i. Opbygningen er  https://admin.digitalpost.dk/contact-structure/contact-point/[her indsætter du ditkontaktpunktid] Efter at jeg er logget ind på AA kan jeg åbne links fra min hjemmelavede fil i samme browser. 

Ændringsanmodning ville jeg lave på siden Digital Post for myndigheder - For myndigheder | Virk under Support for myndigheder