Loading…
Tilbage

Profilbillede

OIOSAML.Java 3.0.1: Could not find artifact dk.digst:oiosaml3-parent:pom:3.0.1 in maven repository

Christian Zacho Burchhardt

Hej,

Når jeg følger vejledningen 'Using OIOSAML for Java' fra github og indsætter dependency som beskrevet i dokumentet i min POM, så fejler Maven med version 3.0.1. 

3.0.0 virker fint, men har desværre ikke de nye attributter, så denne version er ikke brugbar til mit formål. Kan I hjælpe med et fix?

Hej Christian,

Du har helt ret der ser ud til at være problemer med referencer til parent POM. Fejlen ryger i bunken af rettelser der kommer med i næste release.

Hvornår en 3.0.2 version bliver tilgængelig kan jeg ikke lige love på stående fod.

Med venlig hilsen
Morten D. Bech

Hej Christian,

Jeg har bygget oiosaml3.java version 3.0.1 ved at fjerne parent-tag fra pom.xml, hvis det er en hjælp.

Med venlig hilsen

Marc

Hej Morten og Marc,

Tak for jeres svar og tip. 

Jeg har som midlertidig løsning hentet projektets source fra github, og lavet et lokalt snapshot-byg. Dette kan gå an til sandkasse-formål, men er ikke noget vi ønsker fremadrettet at skulle vedligeholde, ejheller at skulle behøve at inkludere i produktionskode.

Og, som Jørgen Gantriis rigtigt skriver i sit indlæg https://www.digitaliser.dk/forum/6172932 så er dato for go-live på NL3 broker lige om hjørnet, så en rettet version vil være kærkommen. Især også hvis der er kendte sårbarheder, som beskrevet.

Vh. Christian