Loading…
Tilbage

Profilbillede

Afhentningssystemer - hvilke har I valgt?

Mette Møller Christiansen

I Holstebro Kommune er vi ved at undersøge mulige afhentningssystemer, i den forbindelse er vi interesseret i at høre hvilke afhentningssystemer andre kommuner har valgt at benytte? 

"Fremover skal al post relateret til myndighedsopgaver afhentes af myndighedernes modtagersystemer i den nye Digital Post-løsning."

Vejen Kommunes modtagersystem er Logiva / SignFlow Rest.
Det er den, som afhenter post fra Digital Post (både fra borger.dk og Virk).

Derudover har vi EG Sensum registreret som afhentningssystem i Administrationsportalen.
Jeg er usikker på, hvad den præcis henter, men forventer, at den henter det, som skrives via Sensum!

/Vibeke Jensen

Hej Vibeke

Tak for svar :-)

I Vesthimmerlands Kommune har vi pt. Logiva til at afhente vores post på virk.dk, mens vi har SBSYS og Facit som afhentersystemer på borger.dk

Hej Mette 

Hej

I dag har vi i Rødovre Kommune sat største delen af postkasserne i e-boks og Virk.dk op til at sende posten til vores sikre mailadresse. Desuden henter SBSIP svar fra borgere og virksomheder, som vi har skrevet til fra SBSYS, og jeg kan se, at vi også har KMD Momentum, samt TM Tand og TM Sund.

Rygtet vil vide, at SBSIP kan hente "al" posten", men vist nok ikke de store meddelelser, så derfor har vi fået sat SEPOS DPGW op i test.

Hej Trine 

Tak for svaret. 

Vi har også kigget på SBSIP, som vi dog forventer også kan håndtere de store meddelelser. 

Vi har i dag SEPOS DPGW, som vi hvis vi lægger håndteringen over på SBSI ikke vil benytte fremadrettet, og derved spare licenser. 

Hej igen Trine 

Lige en kommentar som jeg har fået tilsendt af min tekniker i dag: "Meldingen fra Convergens er, at SBSIP godt kan klare de store meddelelser, endda helt op til 150 MB."

I københavn har vi valgt CIS Connect til at få alt post til kommunen igennem til samtlige systemer.

Hej Jannie 

I Bornholms Regionskommunen har vi SEPOS DPGW til at hente det meste post. Men vi afventer også, hvad KOMBIT kan med deres nye fællesoffentlige postkomponent. Som jeg har forstået det, vil den også kunne hente og fordele posten. Men om den kan erstatte DPGW, har jeg ikke overblik over.

Hej Gitte 

Tak for svar, vi er også ret spændte på den fællesoffentlige postkomponent her :-)