Loading…
Tilbage

Profilbillede

Mangler Remisevej 2, 7600 Struer

Jesper Dudal

Hej Finn

Jeg mangler Remisevej 2, 7600 Struer, der kommer ikke noget resultat, når jeg prøver at fremsøge den.

Men adressen eksisterer:

https://118.dk/?where=Remisevej+2%2C+7600+Struer

Er det noget du kan fikse, eller er der en årsag til det. :-)

Mvh

Jesper

Hej Jesper

Det ser ud til at være en klar fejl, som vi er gået i gang med at undersøge.

Vi vender tilbage.

Mvh.
Finn

ændret af Finn Jordal (12.06.2020)

Hej Jesper

Remisevej 2, 7600 Struer findes ikke blandt de autoritative danske adresser i Danmarks adresseregister. Hvis du mener, det er en fejl, kan du henvende dig til kommunale adressemyndighed i Struer Kommune.

Mvh.
Finn

Man kan altid tjekke om en adresse findes blandt de autoritative adresser, fastsat af kommunen (og hvor adressen ligger), ved at kigge på webstedet danmarksadresser.dk 

https://danmarksadresser.dk/adresser-i-danmark/?husnummerid=0a3f5092-aa37-32b8-e044-0003ba298018

I dette tilfælde ser det ud som om kommunen har fastsat adressen til Arrivas værksteder ved Remisevej til "Østergade 57 E", hvilket umiddelbart virker en lille smule ulogisk, idet "resten" af Østergade ligger et pænt stykke væk - umiddelbart vest for Struer Station.

Hvis det er en fejl, bør det være kommunen som retter den - så vil rettelsen nemlig komme alle brugere af de officielle adresser til gode - f.o.f. vis DAWA/AWS  

Det må være en fejl Morten - det er i hvert fald mere end blot en smule ulogisk. Og du kender adresselovgivningen bedre end ret mange andre, så jeg tænker du er ironisk der :)

Se her: https://vis.aws.dk/vejstykker/0671/9686

Det dur jo ikke med en adresse, der ikke har indkørsel fra den vej, som adressen har vejnavn efter. I dette tilfælde ligger der ganske vist et lille stykke "Østergade" ud for adressen 57E, ikke når ikke hen til nr. 57D, der ligger ud til Remisevej og den har overhovedet ikke forbindelse til resten af Østergade hvor nr. 57-57C ligger. Så man skal ud på en længere omvej, for at komme fra den ene ende til den anden, med mindre man kører ad banelegemet. Og jeg tvivler på de har fået lov at lave henvisningsskilte langs skinnerne. Der er ikke engang kortlagt en sti eller unavngiven vej der.

Men ja det må bare være at tage fat i Struer Kommunes adressemyndighed og få dem til at rette det. Den med den opdelte navngiven vej. Altså hvor den samme vejkode findes flere steder, uden at der er direkte fysisk forbindelse mellem de to ender, det er som udgangspunkt en fejl og skal det rettes, så skal adressen også. Måske er det et levn fra gammel tid. Eller opstået ved en fejl i fbm. at der blev lavet supplerende adresser på alle de der driftsbygninger på baneterrænet.

Hvis virksomhederne på adressen (BaneDK og Arriva) tilmed selv regner med at de bor på Remisevej 2, så er der vist ikke så meget at overveje i den sag.

Men det er selvfølgelig op til de lokale myndigheder at vurderer. Måske er der en rigtig god forklaring, som vi ikke kender til. Jeg kan bare sige hvordan vi formentlig ville have gjort her i Vejle.

Hej

Til orientering har jeg kontaktet Struer Kommune, d. 15 juni, vedrørende opdatering af vejnavnebeliggenheden af Remisevej samt Østergade, herunder opdatering af attributter på vejmidter i GeoDK.

Mvh

Lone Kai Hansen