Loading…
Tilbage

Profilbillede

OIOUBL Schematron 15. september 2020

Charlotte Skovhus

Hej NemHandel support

Er der planlagt OIOUBL schematronopdatering til september 2020?

På forhånd tak

Mvh Charlotte Skovhus

Hej Charlotte,

Nej, der er ikke planlagt nogen OIOUBL schematronopdatering pr. 15. september 2020. Vi har på nuværende tidspunkt ikke set et tilstrækkeligt stort behov for en opdatering.

Med venlig hilsen

Mogens Christensen, CGI

på vegne af NemHandel supporten.

ændret af Mogens Graversgaard Christensen (26.05.2020)

Hej Mogens,

Har I overvejet en udvidelse af kodelisten for EndpointID, så den understøtter de muligheder, der er i den tilsvarende kodeliste i Peppol?

Eksempelvis koden SE:VAT, som en række svenske virksomheder har registreret sig på i Peppol (via kode 9955). Ved at udvide OIOUBL kodelisten kan de økonomisystemer, der genererer OIOUBL, fortsat danne valide dokumenter, som efterfølgende kan konverteres til Peppol format.

På tilsvarende vis kan en udvidelse af kodelisten i OIOUBL for PartyIdentification/ID være relevant (her kendes SE:VAT dog, men andre værdier mangler).

Mvh. Helle M. Klausen, TrueLink A/S

Hej Helle,

Tak for spørgsmålet.

Vi har i den danske CUIS pakke, der blev frigivet den 14. maj 2020 haft fokus på disse Endpoint Id koder således, at ukendte koder kan konverteres fra Peppol BIS Billing til OIOUBL uden, at disse fejler i en OIOUBL schematron validering. Dette er gjort i et forsøg på at undgå at opdatere OIOUBL schematronen.

Vi har ikke haft så meget fokus på OIOUBL til Peppol BIS Billing. Vi afventer pt. næste version af Peppol kodelisterne inden vi drager en konklusion om evt. justering af OIOUBL Endpoint Id kodelisten. 

Hvis der er væsentlige koder fra vores nabolande (som du angiver her), er vi nød til at overveje dette i forhold til næste OIOUBL schematron release. Jeg tilføjer punkt til vores forbedringsliste.

Med venlig hilsen

Mogens Christensen, CGI

På vegne af NemHandel teamet.

Mht. udvidelse af EndpointID kodelisten, så mener jeg man skal overveje om det er et relevante formål at udvide OIOUBL listen for at man kan understøtte konvertering til Peppol. Umiddelbart mener jeg ikke det er relevant for OIOUBL.

Mvh

Klaus

ændret af Klaus Kolmos Petersen (02.06.2020)