Loading…
Tilbage

Profilbillede

Spørgsmål til processen omkring webtilgængelighed

Tina Nicolaisen

Kære Digitaliseringsnetværk

I Lejre Kommune er vi godt i gang med at skabe os et overblik over alle de opgaver, der er i forbindelse med, at skulle gøre vores hjemmeside tilgængelig.

Vi vil i den forbindelse spørge, om der er nogle af jer, som vil dele jeres erfaringer med os, hvis I er længere i processen.

Om der er nogle der har en drejebog over processen, som vi kunne lade os inspirere af. Eller om I har kendskab til en ”best practice” for processen? 

Vi har tre spørgsmål:

Hvordan har I organiseret arbejdet?
Særligt vil vi gerne vide, hvordan andre kommuner har organiseret arbejdet med at gøre eksisterende pdf’er på hjemmesiden tilgængeligt, men også hvordan man kan organisere arbejdet så det sikres, at pdf-dokumenter fremadrettet bliver tilgængelige.

Hvilke værktøjer bruger I?
Vi vil også gerne vide om kommuner generelt gør brug af/har indkøbt digitale værktøjer (Accessibility Assistant, fx), som kan understøtte processen, eller om man gør det uden brug af sådanne værktøjer.

Hvordan prioriterer I arbejdet?
Vi vil også gerne vide, hvordan man i andre kommuner prioriterer indsatserne – altså hvilke områder bliver først prioriteret, og hvordan er en eventuel prioriteringsliste blevet besluttet – er Handicapråd eller andre handicaporganisationer involveret.

Vi håber, at der er nogen, der kan hjælpe os med at besvare vores spørgsmål – det ville være en fantastisk hjælp.

Med venlig hilsen

Tina Frydensberg Nicolaisen

Hej

Dét tænker jeg er super relevant viden også for både større og mindre virksomheder og vores arbejde med at gøre hjemmesider tilgængelige.

Jeg tillader mig derfor at følge lidt med herinde og håber på brugbare svar. 

Vh

Alberte Knudsen

modereret af Digitaliser.dk Admin (27.04.2020)

I Fredericia er vi på samme stadie som i er i Lejre og vi vil også meget gerne høre om erfaringer fra andre kommuner.

Jeg håber at nogle kommuner vil dele viden her.

Venlig hilsen

Anne-Mette Tofte Petersen