Loading…
Tilbage

Profilbillede

Windows Server 2019 understøttet?

Allan Hansen

Jeg har læst ReadMe og hvad jeg ellers kunne finde af dokumentation. Jeg kan ikke finde noget krav til operativsystem.

Programmet lader ikke til at virke korrekt under Windows Server 2019.

Tilføjer man en enkelt faktura ad gangen, og venter på at den bliver afsendt, ja så virker programmet nogenlunde. Der er dog en lille chance for at få nedenstående fejlbesked. Dette er ikke den samme som i mit indlæg om Stresstest af Windows 10.

Programmet kører dog videre og sender fakturaer uden problemer. Dog sendes alle fakturaer som har fået fejlbeskeden to gange.

I en test afsendte jeg 1000 fakturaer med 30 sekunders mellemrum.

Programmet poppede op med fejl 3 gange og der lå 1003 fakturaer i "Kvitterede".

Forsøger man at afsende flere fakturaer (f.eks. 50) på en gang, så er man næsten garanteret at få en masse fejlpopups og dobbeltforsendelser.

Failed to insert the document "C:\Users\Synsdata\AppData\Roaming\NemHandel\MessageStore\Insert\E81EC8EC-CD30-4403-8AF8-55973C719156.xml"
Failed to insert message "Invoice" into the folder "Ikke afsendte".
Could not find file 'C:\Users\Synsdata\AppData\Roaming\NemHandel\MessageStore\Root\Udgående dokumenter\Ikke afsendte\Invoice.20c70336-738f-4792-91ac-1bbe69b5d24b.xml'.

Spørgsmål: Kører programmet bedre på Windows Server 2016 eller 2012r2?

Kan vi forvente at Server 2019 bliver understøttet?

Altså du sender 1000 fakturaer på samme tid?

Vi har set før i vores setup at NemHandel Referenceklienten ikke kan håndter at sende alt for meget på en gang, da den starter en ny tråd for hver OIOUBL den skal sende. Dette kan gøre at programmet løber lidt løbsk hvis det starter 1000 tråde på en gang.

Jeg har rettet lidt i vores version af NemHandel Referenceklienten til at have en kø, så den kun starter 5 tråde af gangen.

Jeg ser dog også den fejl, med at den ikke kunne finde filen, en gang imellem. Jeg er ikke sikker på hvorfor den sker.

Nej, én ad gangen med 30 sekundes pause.

Jeg tror at fejlbeskeden er relateret til Windows Server 2019.

Er det nogen erfaring med at køre programmet under Windows Server 2016 eller 2012r2?

Klienten understøttes ved normal brug af Windows 7 og nyere Windows-version jf. vejledning (http://www.nemhandel.dk/media/2673/vejledning%20i%20opsætning%20af%20nemhandelsprogrammet.pdf). Har man behov for at sende særligt mange e-fakturaer, anbefales det, at man benytter de eksisterende løsninger på markedet. Klienten er beregnet til virksomheder, som har et mindre til mellemstort behov for at afsende e-fakturaer.

Lars Rindsig, CGI A/S
Konsulent for NemHandel / Erhvervsstyrelsen