Loading…
Tilbage

Profilbillede

Stresstest Windows 10

Allan Hansen

Programmet kører okay under Windows 10, dog giver det fejl hvis man stresser det, med eksempelvis 5000 fakturaer.

Når programmet har allokeret ca. 1 Gb RAM fryser det i længere tid. Herefter begynder det at poppe op med fejlbeskeder i stil med:

Failed to insert the document "C:\Users\allan\AppData\Roaming\NemHandel\MessageStore\Insert\868BCD7F-9E19-42E8-8314-80EBF33F4395.xml"
Failed to insert message "Invoice" into the folder "Ikke afsendte".
Failed to insert message "Invoice".
Kunne ikke afsende beskeden med id "176ad07d-8be1-4096-88a8-41d23a89c5d0"
Index was outside the bounds of the array.

Efter flere hundrede pop-upper kommer det med nedenstående fejlbesked. Programmet lukker dog ikke ned, men forsøger at sende videre i baggrunden.

En uventet fejl er opstået 
En uventet fejl er opstået. og NemHandels programmet lukker derfor ned.
Fejl besked: Beskeden "Invoice" kunne ikke findes til sletning i MessageStore
Detaljer: at dk.gov.oiosi.client.ui.U1MessageStore.UIFolder.folder_MessageRemove d(IMessage message) at dk.gov.oiosi.client.MessageStore.RASP.Folder.RemoveMessage(IMessa ge message) at dk.gov.oiosi.client.MessageStore.RASP.Message.SetFolder(Folder folder) at dk.gov.oiosi.client.MessageStore.RASP.RaspMessageStore.OnMessage Changed(IMessage message) at dk.gov.oiosi.client.MessageStore.RASP.MessageChangedEventHandler. Invoke(IMessage message) at dk.gov.oiosi.client.MessageStore.RASP.Message.OnFileSystemMetadat aChanged(IFileSystemMetadatal changedFilesystemMetadata) at dk.gov.oiosi.client.MessageStore.PersistentStore.FileSystem.FileSystem Metadata'1,FireFileSystemMetadataChangedQ at dk.gov.oiosi.client.MessageStore.PersistentStore.FileSystem.FileSystem Metadatal .SetGroup(String group) at dk.gov.oiosi.client.Dispatching.SendingProcessHandler.SendingProcess StateChanged(SendingProcessState newState, SendingProcessState oldState, (SendingProcess sender) at dk.gov.oiosi.client.Dispatching.SendingProcess.DoSendingProcess0 at System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state) at System.Threading.ThreadHelper.ThreadStarta

Hvorfor startet du to debatter om det samme?

Se min kommentar her: https://www.digitaliser.dk/forum/5150650

Det gør jeg heller ikke.

I denne tråd har jeg forsøgt at sende 1000 fakturaer SAMTIDIGT under Windows 10.

I min anden tråd har jeg forsøgt at sende 1000 faktura, EN AD GANGEN over 8 timer under Windows 2019.

Det er to helt forskellige problematikker og FORSKELLIGE FEJLBESKEDER.

Klienten understøttes ved normal brug af Windows 7 og nyere Windows-version jf. vejledning (http://www.nemhandel.dk/media/2673/vejledning%20i%20opsætning%20af%20nemhandelsprogrammet.pdf). Har man behov for at sende særligt mange e-fakturaer, anbefales det, at man benytter de eksisterende løsninger på markedet. Klienten er beregnet til virksomheder, som har et mindre til mellemstort behov for at afsende e-fakturaer.

Lars Rindsig, CGI A/S
Konsulent for NemHandel / Erhvervsstyrelsen