Loading…
Tilbage

Profilbillede

Adresse mangler?

Peter True

Hejsa,

Jeg faldt over nedenstående adresse som jeg ikke kan finde i AWS men den eksisterer i Google maps: https://www.google.dk/maps/place/Hedeg%C3%A5rdsvej+2,+6705+Esbjerg/@55.4804951,8.4918765,17z

Adressen er "Hedegårdsvej 2, Esbjerg".

Skal jeg være bekymret? eller er der en fornuftig forklaring hvorfor denne adresse ikke kan findes i AWS? :)

(jeg vil naturligvis gerne stole på at alle adresser findes i databasen).

Med venlig hilsen,

Peter

Det ligner helt klart en fejl i Googles data. Hvis du kigge på sattelitbilledet, så har bygningen ikke udgang til Hedegårdsvej.

Peter True, man kan helt generelt ikke stole på Googles adresser. De synkroniseres ikke med DAWA, som rummer de officielle adresser, og hvis et givet husnummer ikke findes, interpolerer Google selv en placering. Det har jeg oplevet flere gange.

I Norge har jeg oplevet fejlplacering af en adresse, som Google placerede 30 km fra, hvor den faktisk ligger. Det bliver ekstra interessant, fordi Norge i deres adresseprogram har benyttet vejkilometrering som en del af husnumrene ude i de tyndt befolkede egne.

I Hvidovre har jeg forsøgt at rette en adresse i Google fra en ikke-eksisterende til den korrekte, men jeg gav op efter 4-5 forsøg, fordi det godt nok så ud som om, at det blev rettet, men dagen efter var adressen rettet tilbage til den gamle og med en placering et helt forkert sted.

Vh Lars

Hej Peter True. Enig med de øvrige.

I nogle lande er der dårligt styr på hvem der fastsætter adresser - der er det nærmest et et "tag selv bord" - hvilket Google og andre internationale aktører afspejler. I Danmark er der en fast, lovsikret, regulering, som siger at det er kommunerne, der bestemmer hvilke adresser der findfes, og hvordan de ser ud, hvor de ligger osv. 

Det er tydeligt at denne ejendom ikke har indkørsel fra Hedegårdsvej - og derfor er det naturligt at Esbjerg kommune ikke har fastsat "Hedegårdsvej 2" som adresse. På ejendommen findes derimod adressen Stengårdsvej 3, 6705 Esbjerg Ø som du kan se her: https://danmarksadresser.dk/adresser-i-danmark/?husnummerid=0a3f508d-bcf3-32b8-e044-0003ba298018

Webstedet "Danmarks Adresser", www.danmarksadresser.dk er det officielle sted, hvor man kan se hvilke adresser der findes, og hvor de ligger på et kort og matrikelkort mm. Datakilden er den samme som DAWA, nemlig "Danmarks Adresseregister", som kommunerne opdaterer.