Loading…
Tilbage

Profilbillede

POST request blokeret når link følges i e-boks

Anders Kristian Haakonssn

Når vi leverer spørgeskemaer til borgere via et link i deres e-boks, er der en del der oplever at spørgeskemaet vi linker til ikke virker.

Vi har fundet ud af følgende: Når en borger kliker på linket i e-boks åbnes en ny fane med spørgeskemaet. Hvis borgeren anvender IE11 virker spørgeskemaet ikke, da det POST request som afsender den udfyldte formular blive blokeret i browseren (Vi kan se der ingen netværksaktivitet er). Fejlen kan omgås ved at borgeren manuelt kopierer linket in i en ny fane. Vi kan ikke genskabe fejlen med Firefox el. Chrome.

Vi mener derfor at fejlen må skyldes at det nye faneblad (I IE11) påhæftes en attribut fra e-boks som kan blokere et POST request. Kan det passe?

Er der en måde vi kan sikre os, at vores link åbnes korekt i en ny fane?

Hej Anders

Det du beskriver er nøjagtigt det samme som min kollega Caspar har haft en sag kørende med i forhold til e-boks. 

Du har ret i at det er en IE-specifik problemstilling. Det var det samme som min kollega fik analyseret sig frem til.

Han har også, efterfølgende, haft en email-korrespondance med Digitaliseringsstyrelsen som skriver til ham, at e-boks arbejder på en løsning. Og i mellemtiden skal man i sine forsendelser gøre modtageren opmærksom på at det kan være nødvendigt at copy/paste linket til et nyt browservindue.

Det er omkring medio maj 2019 han skrev sammen med Digst om emnet.