Loading…
Tilbage

Profilbillede

Adgangsadresser for bygninger

Sebastian Christensen

Hej 

Tak for nogle gode og veldokumenterede API'er!

Hvis man laver et udtræk fra "bygninger"-api'et (eksempel her) mangler adgangsadressen for alle bortset fra én bygning. Men hvis men laver samme udtræk fra "bbrlight/bygninger" (eksempel) fås en adgangsadresse for alle 3 bygninger.

Er det muligt at få "bygninger"-api'et til at inkludere adgangsadressen i outputtet for alle bygninger, som er oprettet i bbr?

Det undre mig at en bygning i dette eksempel har 2 adgangsadresser. Burde en bygning ikke have 0 eller 1 adgangsadresse i følge BBR-datamodellen?

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Sebastian Christensen 

Hej Sebastian

Adgangsadressen på bygningsressourcen er geografisk beregnet ud fra adgangsadressens adgangspunkt og bygningens polygon. Adgangsadresserne på BBR bygningen er administrativt angivet. Det er to forskellige "semantiker".

Så du må anvende BBRlight API'et til at finde BBR bygningens adgangsadresser. 

En boligejendom kan have flere opgange med hver sin adgangsadresse, så bygninger kan have flere adgangsadressen. En for hver opgang..

Mvh.
Finn

Hej Finn

Tak for det hurtige svar. Nu forstaar jeg hvorfor forskellen opstaar. Saa fortsaetter jeg med at finde adgangens adressen i bbrlight udfra bygningens bbr-id

vh

Sebastian