Tag borgeren i hånden. Tit og ofte kan det være en stor hjælp, hvis man forklarer borgeren hvad formålet er med specifikke valg. Jeg har fundet en webshop hos møbelkæden Danbo Møbler https://danbomoebler.dk/ . Webshoppen vil gerne have at man vælger lokalafdeling Århus, Brovst, Esbjerg, Farsø, Hesselager, Horsens, Kolding, Lem, Nykøbing Mors, Ærø osv. Pointen er som udgangspunkt give dette ikke den store mening når man besøger en webshop - men ved at forklare kunden, at det er for at tilsikrer bedst mulig oplevelse med webshoppen, giver det pludseligt mening at vælge afdeling. Den form for forklaring tror jeg på man kan komme meget langt med, når man beder borgere udfylde diverse formularere osv.
Burgervenlighed på ens hjemmeside eller webshop er enormt vigtigt, da en god brugerflade sikrer, at ens kunder nemt og sikkert kan finde de produkter de leder efter. Derfor gør vi også en stor dyd ud af at have en lækker og simpel forside på vores hjemmeside, for på den måde tager vi virtuelt kunden i hånden og de kan "guide" sig selv.