Loading…
Tilbage

Profilbillede

Nnemmere replikering af DAWA’s data

Henrik Høyer

Den den nyligt oprettede artikel Nem replikering af DAWA’s data beskriver fint hvordan man på en relativ simpel måde kan replikere DAWA data til et lokalt miljø.

Udfra artiklen kan man (næsten) konkludere at der bruges PostgreSQL, og derfor kunne man måske udvide med muligheden for at downloade en PostgreSQL (fx ugenlig) komplet backup af DAWA databasen, som dermed hurtigt kan restores ind på en lokal server

Hej Henrik

Replikeringsklienten replikerer data fra DAWA til en lokal PostgreSQL database. Efter den initielle replikering, hvor du får de ønskede data overført til din lokale PostgreSQL database, kan du opdatere din lokale kopi af DAWA data, så ofte du ønsker det. Hver uge. Hver time. Hver 5. sekund. Herefter har du en lokal, opdateret kopi af de DAWA data, du har valgt, i din PostgreSQL database.

Mvh.
Finn

Hej Find, jeg er helt med på hvordan den eksisterende replikeringsklient fungerer - og den er skam super.

Mit forslag er en endnu simplere løsning til de brugsscenbaier hvor man ikke har behov for løbende replikering, men bare har behov for en "her og nu kopi" til brug for engangs-datavask, analyser, test mv.

Hej Henrik

Jeg ved, at du ved, at replikeringsklienten også kan lave en "her og nu kopi", så jeg er lidt nysgerrig efter at vide, hvad den store forskel egentlig er på at bruge replikeringsklienten og din løsning.

Er forskellen, at du ved at anvende replikeringsklienten skal udføre et SQL script som opretter de ønskede tabeller? Eller hvad er det?

Mvh.
Finn

Det er kun en ide som kunne gøre det lettere I nogle af de brugsscenarier jeg oplever rundt omkring - jeres nuværende løsning er super god og kan sagtens bruges.

Jeg oplever at ofte at kunder opfatter "test og udviklingsmiljøer" som noget deres driftafdeling skal opsætte.

Jeg har erfaret at "de personer som driver databaserne hos disse kunder" ikke har noget problem med at oprette en ny database og restore data ind i denne.

At installere node, køre scripts osv kræver pludselig "en masse papirarbejde, forundersøgelser osv osv" før det kan gøres i deres miljø.

Hej Henrik

Jeg kan godt ske fordelene ved at udstille DAWA data som en PostgreSQL backup, men da vores setup passer ikke så godt til denne løsning, og det ikke er en teknisk løsning, som vi vil anbefale i DAWA regi, er det desværre ikke en løsning vi vil tilbyde.

Tak for ideen og dialogen.

Mvh.
Finn