Loading…
Tilbage

Profilbillede

Indeksering i Googles søgeresultater

Emilie Bodilsen

Hej alle sammen,

Mit navn er Emilie, og jeg har lige startet mit eget website kunforkvinder.dk. Denne side skal guide og vejlede den moderne kvinde til at blive den bedste udgave af sig selv. Min vision er at inspirere og give kvinder en portal, hvor de kan diskutere alt fra beauty, mode, arbejdsliv, forældrerollen, parforhold mv. 

Dog er jeg lidt i tvivl om, hvordan jeg optimerer min hjemmeside i SEO sammenhæng, da jeg jo har så mange forskellige emner i mit feed. 

Hvad ville den bedste SEO løsnig til et nybegynder site som mit være? Jeg har ikke nok viden indenfor dette område, og derfor håber jeg meget på, at nogle af jer kan være behjælpelige med mit spørgsmål.

Jeg ser frem til at høre fra dig/jer

Med venlig hilsen,

Emilie Bodilsen

Hej Emilie,

Hvor lyder det spændende! En god idé er at starte med at få produceret noget tekst til hhv. din forside og dine landingpages. Herudover er det en god idé med blogindlæg og intern linkbuilding. Det er jeg selv igang med på min hjemmeside, Webklodser

Held og lykke!

Dbh 

Tommy 

God ide det er der helt sikkert interesse omkring.

Jeg vil forslå du finder nogle spændende emner så få skrevet artikler om dem og er de gode vil brugeren have lyst til at dele.

Held og lykke

Philip

Hej Emilie, 

Uden at gå for meget i dybden, med de forskellige elementer, så er der nogle forskellige ting, som er vigtige for SEO. 

Først og fremmest, så skal din egen side være flyveklar. Den skal altså indeholde godt content (instaler her eventuelt Yoast, hvis du kører i wordpress), intern samt ekstern linkbuilding, korte og præcise URL'er, alt-tags på billeder osv. Et eksempel på dette kunne være undersiden aktindsigt  her går alle indegår alle de nævnte elementer. 

Udover dette, som er arbejdet on-page, så skal du have en masse gode og relevante links til din hovedside, men også dine undersider. Dem får man både ved godt indhold, men også ved at udarbejde dem selv og tage fat på folk.

Hej Emilie

Spændende projekt du har gang i. 

Fokusér på hvilken værdi du skaber for brugeren. Sørg for, at siden loader hurtigt, dine billeder er komprimeret og at der er sammenhæng i dit indhold. 

Skriv gerne nogle indlæg, som er relevante for din virksomhed. Hos Bambui bliver der eks. skrevet indlæg om bæredygtighed.

Held og lykke med dit projekt :)

Hey Emilie, 

Spændende emne!

Det vigtigste du kan gøre at lave god content og så få folk til at linke til din hjemmeside. Vi bygger selv et blog univers (https://mybaser-baser.blogspot.com/) op rundt om vores brand således vi kan få unikke keywords som er inden for vores kategori så som parasolfod, til at linke til bloggen og vores egen hjemmeside. 

Du kan også lave et content outreach hvor for laver noget materiale eller text som folk så sætter på deres side fx har vi lavet en oversigt over hvor tung din parasolfod skal være hvor vi har lavet en blog fx https://mybaser.dk/pages/hvorfor-en-parasolfod-fra-baser-er-det-rigtige-valg hvor folk så linker tilbage til. 

Jeg håber det gav lidt input :) 

God weekend!

Det er bare med at komme ud over stepperne, og få lavet en masse lækkert indhold. Det kan nogle gange give mening at smide lidt penge efter det, og så tage ved lære af det som de professionelle gør. Derefter skal du så tage aktion, og selv gøre mere af det samme.

Hej Emilie,

Noget af det allervigtigste i SEO er, hvis du spørger mig, linkbuilding. Derfor er det vigtigt at få lavet noget outreach og nogle link-samarbejder osv. Dette er noget vi arbejder med med vores hjemmeside, liv-og-stil.dk, også en side for primært kvinder. Vi arbejder meget med linkbuilding - og er altid friske på nye muligheder for samarbejde :-)

dbh,

Ida

Hvordan griber i jeres outreach an? Jeg har selv siden renewed.nu hvor vi arbejder med behandling af slidgigt og skader hos sportsfolk. Men er i tvivl om hvordan jeg skal approache folk med henblik på linkbytte, eller contentudvikling. 

Struktur er vigtigt. Er det wordpress??? Så kan du bruge Yoast SEO plugin og optimere dine tekster. 

Brug google og få svar på alle dine spørgsmål omkring SEO. Jeg har selv arbejdet med det i snart 5 år og alt er selvlært. 

Vil du have jeg skal tage et kig på din side, så send mig en besked

Hej Emilie

Som en anden har svaret her på strengen så skal du starte med indhold og gode tekster, men nu klikkede jeg lige på dit link og kan se at man modtager en besked om at din side ikke er sikker.

Så, som det allerførste her vil jeg nok starte med at få et SSL certifikat og sikkert indhold. Kan se dit link er Https, så der ligger nok noget indhold fra et andet domæne eller på din Http adresse. Du skal kunne se låsen oppe i url´en som her https://ziggi.dk/  

Hej Emilie,

Det første der skal ske og det skal gøres med det samme er at siden skal være https.

Dernest er SEO at skabe indhold til brugeren ved brug af ord. Hvert post og kategory skal tilkyttes en brugers intention. Der skal udfyld meta titler, det er en must.

Det er det færste der skal ske.

Mvh
Michael L

modereret af Digitaliser.dk Admin (11.05.2020)