Loading…
Tilbage

Profilbillede

Hvor er det "manuelle" emne-felt blevet af i den post, vi modtager?

Trine Binding

Når borger skriver fra Borger.dk/e-boks, og når virksomheder skriver fra Virk.dk, kan de udfylde et emenefelt, ligesom i alm. mail. Tidligere blev dette manuelle emnefelt indsat som en del af bodyfeltet i meddelelsen, men det gør det ikke mere? Det er noget skidt, for ofte er det her afsenderen skriver navnet på den sagsbehandler eller afdelinge, som skal have brevet.

Vi har regler for automatisk fordeling af langt den meste post, men der er en rest, som vi fordeler manuelt, og det er netop den post, som ofter er mest besværlig at fordele, så det manuelle enmefelt er ret vigtigt.

Mvh Trine Binding (Rødovre Kommune)

Nu har jeg gravet, og det ser ud til, at emnefeltet forsvandt i starten af juli 2018. Indtil da fremgik det således i bodyfeltet, hvor det stod under under dialogtråden:

Fra: indgaaende@prod.e-boks.dk [mailto:indgaaende@prod.e-boks.dk] 
Sendt: 04. juli 2018 12:00
Til: Digital post i Rødovre Kommune
Emne: Øvrige henvendelser til Rødovre Kommune [Autotitel=2018A07A04A11B31B26B048539] [Ref.nr.=b446b874285b4e8baa3dbe8f31bd575a]

##DKALDialogtraad=2018A06A27A12B01B59B437XXX##

Emne: SV: Sv: SV: Sv: LÆ 221 i forb. med § 56

Kære Trine,

I Region Syddanmark har vi startet en sag hos e-Boks d. 4/9-2018.

Frederik Vidtkov, DIGST følger løbende op da der fortsat ikke er en planlagt rettelse.

Svar fra E-boks:
Tak for oplysningen, jeg kan se at vi fik fejlrettet det Oktober 2017, beklager at det er sneget tilbage igen.
Jeg har lagt en opgave til vores udviklere om at få rettet det og noteret denne sag, så jeg kan give dig besked, når vi har ren rettelse på vej.

Venlig Hilsen

Jens Peter Andersen
Region Syddanmark

ændret af Jens Peter Andersen (11.01.2019)

Hej Trine

I Esbjerg Kommune har vi også lavet en sag hos e-Boks vedr. dette.
Jeg fik dette svar fra dem:

Vi er opmærksomme på at Emne-feltet ikke altid kommer med fra borgernes henvendelser, vi arbejder på at få det løst.
Jeg har tilføjet dig på vores interne sag så jeg kan give dig besked, når problemet er løst.
Vi beklager ulejligheden.

Men har intet hørt fra dem endnu. Det er et stort problem for vores centrale fordelingsenhed.

Mon Frederik Vitov læser med her og kan give en status - det er altså et stort problem, at emnet forsvinder! Og det er ikke kun nogen gange, det mangler, det er konsekvent!

Vitkov, ikke Vitov, sorry :-)

Nu har jeg også fejlmeldt det til e-boks >:-(