Loading…
Tilbage

Profilbillede

SMS-advis fra eBoks om natten

Pia Pehrsson

Jeg har endnu engang modtaget en klage fra en borger, som var stærkt utilfreds med, at Favrskov Kommune sendte en sms midt om natten, med advis om et brev i den digitale postkasse.

Og jeg kan kun give hende medhold.

Jeg har gjort opmærksom på det tidligere og jeg gør det gerne igen. Kan der ikkke lukkes for sms-advis fra eBoks i tidsrummet fra fx 22.00 - 8.00?

I december modtog jeg selv en sms kl 00.49 da der var kørt en masseforsendelse på ejendomskattebilletten.

Mange mennesker bliver forskrækkede, når de modtager en sms om natten, da de tror der er noget galt m fx pårørende.

Kan de ikke bare stille mobilen på lydløs om natten? Nej, når man ikke har en fastnettelefon og har fx gamle forældre eller teenagere på nattesjov, så er det nødvendigt at telefonen kan give lyd - også om natten - hvis der opstår en situation hvor pårørende har brug for at få fat i en.

Hilsen Pia P, Favrskov Kommune

Jeg har helt enig, i Region Syddanmark oplever vi samme problematik.

Har også selv modtaget flere adviseringer fra e-Boks omkring kl. 01-02 om natten.

Det viser sig, at der ER kommet en løsning på sms'er om natten. Den er bare så godt som hemlig og stort set umulig at finde.

Man skal gå ind i sin profil på eBoks/digital post - vælge at redigere sin profil. Nu er der kommet en lille boks til et flueben, hvor man kan fravælge sene sms-adviser.

Men man skal have valgt at redigere profil, før end boksen til flueben kommer frem.

Sorry to say - men det er ikke godt nok! Hvordan skal vi få det udbredt til borgerne?

Enig med Pia her ;)

Det er en lidt hemmelig funktion. Måske funktionen skal aktiveres som default hos alle brugere.

Så kan man i stedet gøre det til et aktivt tilvalg hvis man ønsker adviserings SMS om natten.

ændret af Kasper Andreas Allerslev (07.01.2019)