Loading…
Tilbage

Profilbillede

Identificering af erhvervsadresser

Christian Liljeroth

Hej

Jeg arbejder lige nu på et projekt, hvor jeg henter alle adresser inden for specifikke områder. Til dette bruger jeg: 

https://dawa.aws.dk/adresser?polygon=[xx]&format=json

Jeg har dog brug for at identificere, hvad der er erhvervsadresser og hvad der er privatadresser (eller om en adresse er begge dele). Jeg har ledt lidt, men har ikke kunnet finde det selv, så jeg ville høre om dette er information der findes hos DAWA, eller om jeg vil skulle finde det et andet sted?

Mvh.
Christian

Hvordan definerer du en erhvervsadresse?

Er det for eksempel en erhvervsadresse, hvis et holdingselskab er registreret på en privat bopæl?

Og hvad med tekniske anlæg som for eksempel vindmøller og transformatorstationer?

Alt efter hvilken definition, du vælger, kan du måske sammenholde adresser med CVR.

Det korte svar er, at DAWA ikke udstiller denne information. Afhængigt af hvad det helt præcist er du har brug for, så skal du bruge data fra CVR, som indeholder alle virksomheders adresser, eller du skal bruge data fra BBR, som har registrerer anvendelseskoder for bygninger.

Pointen er at kunne lokalisere butikker og virksomheder. Jeg har nu undersøgt mine muligheder i CVR-registeret og hos BBR, og jeg lader til at kunne finde hvad jeg søger.  

Jeg siger mange tak for jeres hjælp. Den er værdsat!