Loading…
Tilbage

Profilbillede

Sammenligningsside er det, det værd?

Ann Christensen

Hej

Det er afsindigt nemt at opnå en god bruger oplevelse ved at have sammenligningssider, og overskuelig sammenligning af de produkter du kan stille til rådighed eller ved at benytte eksterne kilder som f.eks. Danskemaaltidskasser.dk, som sammenligner forskellige produkter inden for levering af indkøbsvarer. 

Jeg har har længe overvejet at lave en sådanne side til sammenligning af interne produkter, er der nogle der har erfaring med at gøre dette? vil det øge salget at kunderne nemmere kan sammenligne produkterne?

Hej Ann

Personligt er jeg stor tilhænger af sammenligningssider, fordi de sparer mig for en masse tid og penge. Jeg bruger Pricerunner på næsten ugentligt basis, så det er vel nok min yndlingsside, når det gælder sammenligning af hverdagsting så at sige.

Derudover brugte min mand og jeg faktisk et par andre sider den anden dag, da vi overvejer at udskifte vores gasfyr med jordvarme eller med en luft til vand varmepumpe. Vi gik derfor på nettet for at sammenligne priser på luft til vand varmepumper og jordvarmeanlæg.

Igen viser disse sider bare, at de er skabt for at spare os forbrugere penge. Prisen mellem den billigste varmepumpe og den dyreste var hele 36.000 kr. Så for at besvare dit spørgsmål, så er sammenligninssider i hvert fald det værd for forbrugerne!

ændret af Karina Johansen (13.05.2022)

Hej Karina,

Ofte får man, hvad man betaler for. Man kan købe en billig luft til vand varmepumpe eller en dyrere luft til vand varmepumpe.

Varmepumpen er ofte ikke den største del. Hvis du fx vil have høj comfort, så flere i husstanden skal kunne tage bad samtidigt, så skal du vælge en løsning med varmtvandsbeholder og ikke en løsning med gennemstrømningsvandvarmer. Så tilbud skal være sammenlignelige og hvis det bare er varmepumpen, så har der nok ikke været en prisforskel på 36.000 kr. på den samme model luft til vand varmepumpe.

Prissammenligningssider kan være gode, men en varmepumpeinstallation af en luft til vand varmepumpe er kompleks - og fx vil prisen også afhænge af om det er en VE-godkendt VVS-installatør, om der er cirkulationspumpe, trevejsventil, buffertank, plexrør m.m. Derfor er det vigtigt at vælge den løsning, der passer til husstandens behov.

Vælger man en billigere varmepumpe eller mindre, så vil den måske ikke opfylde ens varmebehov. Vælger man en varmepumpe, der er for stor, så bliver varmepumpen ineffektiv.

Varmepumpesammenligningsider skal derfor sikre, at brugerne sammenligner sammenlignelige installationspakker, hvis de skal hjælpe kunderne sikkert i mål. Derudover er det vigtigt at gøre opmærksom på, at siden er kommercielt drevet og brugerne oplyses om, at det kun er et udsnit af markedets varmepumpeudbud, de præsenteres for.

Vh Per

ændret af Per Petersen (04.08.2022)

Tror vi har en sådan side i Pricerunner. det er ihvertfald det navn der dukker op i mit hoved når man 

Mvh Claus