Loading…
Tilbage

Profilbillede

Myndighed til myndighed

Trine Binding

I gamle dage måtte myndigheder ikke sende Digital på til myndigheder - det gjorde vi så alligevel. Hvordan er det nu - "må" vi gerne sende myndighed til myndighed i dag?

Hej Trine

Jeg kan se at du ikke får besvaret dit spørgsmål, men jeg kan fortælle hvad vi gøre, og hvad der blev forslået ved en DP myndighedsforum.

Vi anvender vores tilslutning til sikker post fra vores Outlook til SEPO produktet (IT Relation) som er tilslutter hele myndighed. Jeg gætter på, at kommunen anvender Doc2mail til det samme og arbejder sammen som "sikker post". Så, myndigheder anvender denne "sikker post" setup til at sende "tunnelmail" myndigheder imellem som kryptere og sikre at forsendelser rigtig kommer fra den myndighed der sender.

Der er en anden fordel med at anvende "tunnelmail", som er der kan sendes direkte til en bestemte medarbejders e-mail adresse i en myndighed. Denne proces ved at anvende "tunnelmail" opståede og blev fortrukket fordi eBoks/Digital Post kunne ikke håndtere Mynd-til-Mynd kommunikation og myndighederne kunne ikke vent længere.

Jeg ved ikke om det er en mulighed for jeres kommune.