Loading…
Tilbage

Profilbillede

Vigtigst i SEO

Mette Johnsen

On site

Det starter med dit website og du udvælger dine side der skal rangere på bestemte søgeord. Undlad at forsøge at med flere søgeord på en gang for det er min erfaring at man skal udvælge sine søgeord eller søgeordskombinationer til hver side.

Brug meta-title til at ramme en præcis sætning der giver dig klik til siden og sørg så for at dit søgeord naturligt også er til stede på siden du forsøger at rangere på.

Tag for eksempel denne side https://www.choopin.dk/dametoej-2/. Her er søgeordet tydeligt ”dametøj” Det står først i Meta title og søgeordet er brugt naturligt ca. 3-4% gange i teksten.  

Off-site

Herefter er det min erfaring at det vigtigste punkt, når søgemaskinerne skal placere søgeresultater, er off-site arbejdet populært kaldet linkbuilding.

Off-site SEO eller Linkbuilding handler om, jo flere indgående links, der findes til din side. Jo vigtigere mener søgemaskinerne din side må være, hvilket man jo godt kan se noget fornuftigt i.

Det er ud fra idéen om, at indgående links er en slags anbefaling. Jo flere websites, der linker til dit website, jo bedre og mere relevant må din sides indhold være.

Mange mener at Google ikke synes det er lige så vigtigt længere og det er absolut heller ikke lige vigtig til alle sites. Men den der har links vil til enhver tid vinde kapløbet.

Men, mens det før i tiden gav ”point” blot man havde rigtig mange indgående links, er algoritmerne i dag noget mere raffineret, så mange flere parametre undersøges; herunder hvor der linkes fra.

Linkets værdi

Links fra større sider med høj domæne ranking har større værdi end links fra små sider, og på samme måde er links fra relaterede sider mere værd.

Det er i høj grad dét, der i dag er i fokus i linkbuilding, frem for bare at have så mange links som muligt. Link fra Co2 Neutral giver en DR på 80 hvilket er ekstremt høj og link fra Blogguide giver DR 35 er medium. Sidst er Correl Cph med en DR på 19 i den lave ende.

Mange taler om at indhold også betyder noget fra de sites du gerne vil have links fra, og det er derfor værd at kigge på indholdets relevans samt som skrevet herover, på, hvor mange links, der indgår til siden selv.

Endnu en ting, der giver ekstra værdi fra dine indgående links, er hvor god en plads, dit link har på siden med det indgående link.

Er det placeret højt oppe, har det højere værdi, men det skal absolut holdes inden for rimeligheden, da søgemaskinerne kan genkende overdreven forsøg på off-site SEO.

En sidste ting jeg vil nævne er et domænes alder er autoritet i linkbuilding samt hvor omfattende siden er – altså om der er masser af indhold og om kvaliteten er rigtig høj og med mange undersider.

Dette er alt sammen noget, der gør et link mere værd.

Er der nogen der har brug for gode links til billige penge ud over de 3 nævnte i teksten har jeg 2 mere her; Blog4one.dk kan du sende en artikel med link og Anella.dk en pressemeddelelse.

Når vi taler domæne ranking er disse 2 forløbig i medium men husk at have bredt spektrum af links naturligt fordelt og helst med relevant tekst.