Loading…
Tilbage

Profilbillede

Optimer brugervenligheden på din hjemmeside

Ann Christensen

Når man driver en virksomhed, er det vigtigt at have en hjemmeside tilknyttet. På den måde har man muligheden for at nå ud til flere mennesker, og dermed forøge chancen for at skaffe flere kunder. Vi bringer derfor gode råd til at designe en god, brugervenlig hjemmeside.

Kortfattet og målrettet

Forsiden skal bære præg af at være kortfattet og målrettet. Det skyldes, at opmærksomhedstærsklen er lav på nettet, hvorfor man skal bringe pointen med det samme. På forsiden behøver der ikke være meget tekst, men blot kort fortalt, hvilken virksomhed, man driver – og ydermere hvor i landet man udfører arbejde.

Personlighed

En hjemmeside må gerne bære præg af personlighed. Det kan være en fordel at have en side, som hedder ”Hvem er vi”/”Om os”, som man eventuelt kan linke til fra forsiden. Dermed har man muligheden for at være mere specifik og detaljeret, da man ikke længere befinder sig på forsiden, hvor målet er at være kortfattet. Man kan med fordel tilføje billeder til denne side, for at give den personlig kant. Dermed kan kunder også identificere sig med dig/jer, hvilket kun er en fordel, da det øger troværdigheden.

Kontakt

Det skal være nemt at tilkomme kontaktinformationerne. En god idé er at have en fane ”Kontakt”, som man fra en hvilken som helst anden side kan trykke på. Under denne side, bør man have alle kontaktinformationer. Det gælder navn, virksomhedens adresse, telefonnummer, e-mail og hvad man ellers finder relevant. Til virksomhedens adresse, kan man med fordel tilføje en markering på et kort, så kunder får et visuelt billede af, hvor man befinder sig.

Kundeanmeldelser

Det er blevet populært at inddrage beviser for sit arbejde på sin hjemmeside. Det kan enten være billeder af ens arbejde, alt efter hvad virksomheden arbejder med. Ydermere kan det være en god idé at inddrage kundeanmeldelser på hjemmesiden, som man kan se her: https://festkomikeren.dk/anmeldelser-paa-facebook/
Det øger troværdigheden at inddrage tidligere kunders ord, hvilket skaber tryghed for nye kunder.

Gør din hjemmeside mobilvenlig

Eftersom mange danskere foretager søgninger på farten, sker dette fra deres smartphone. Det er derfor en god idé at sørge for at gøre hjemmesiden mobilvenlig. Kan man nemt og ubesværet tilgå hjemmesiden fra smartphone, er der større chance for at fange nye kunder.

Brugervenligheden på hjemmesider er vigtigt i jagten på nye kunder, herunder blandt andet at gøre en hjemmeside mobilvenlig. En hjemmeside må gerne bære præg af at være personlig med detaljeret tekst og billeder, så længe forsiden er kortfattet og kun med relevante informationer. Ydermere skal det være nemt at tilgå kontaktinformationerne, og som ekstra detalje kan man bringe beviser for sit arbejde.