Loading…
Tilbage

Profilbillede

Heads up på Google Anlytics og GDPR inden 25 maj 2018

Casper Simonsen

Jeg fik lige en notice om, at jeg på min ene ejendom skulle tage stilling til, hvor længe GA fremadrettet skal gemme data. Det bliver - åbenbart - ændret til ca 2 år nu, så bliver det ikke aktivt ændret, vil data ældre end ca. 2 år løbende blive slettet. Jeg har en del ejendomme, og fik den f.eks ikke på den tilknyttet golearn.dk

Guide til at ændre det: https://blog.dandomain.dk/google-analytics-data-og-gdpr/

Ja Google har som standard sat den til 2 år, hvilket for mange kan været lidt kort tid. Men det er smart af dem at have tilføjet + 2 måneder, så 2 år reelt er 26 måneder det opbevares.

Det er rart at kunne benchmarke sin statistik med minimum 3 tidligere år, i stedet for kun 2.

Derfor har vi også tilpasset opbevaringen af data i Google Analytics til 38 måneder hos www.officefit.dk

Tak for guiden btw, den gør det overskueligt at ændre indstillingerne.

// Trine fra Officefit - Få sundhed på arbejdspladsen

Tak for heads up Casper!

Vi har heldigvis også fået tilpasset indstillingerne ift. GDPR, da vi var så heldige at få en venlig påmindelse om det af en person til en kursus i Innovatorium.

Men føler at det var lidt heldigt at vi lige fik informationen derfra, selvom jeg ikke er I tvivl om at mange at dem der sidder i sådan et kontorlokale i et kontorfællesskab, hjælper med at informere hinanden.

Gad vide hvornår de nye regler begyndelser at blive håndhævet helt "nede ved os", for de har da allerede skabt en del udfordringerne og ekstra arbejdsopgaver, der skulle tages stilling til på kontoret.

I forbindelse med oprettelsen af www.digura.dk så kom vi til at snakke om fordelene ved at lave en længere periode kontra en kort periode - er det kun data-adgangen som gør forskellen?