Loading…
Tilbage

Profilbillede

SEO i 2018: 10 vigtige tendenser, du skal kende!

Ian Rosenfeldt

Sidste år lavede InboundCPH en infografik der viste de vigtigste elementer i SEO for 2017. Her er den så for 2018. God fornøjelse!

ændret af Ian Rosenfeldt (30.09.2020)

God og overskuelig infografik, selvom den måske er lidt lang, men der er jo også mange punkter der er relevante at tage med i den. Også rigtig fedt at i har punktet omkring mobile first med. 

Det bliver spændende at se hvad der sker når Google om ikke så længe giver loadtid endnu mere betydning.

Tak:)

 

Preben
Autospecialist.dk

Flot infografik! 

De fleste af tallene stammer dog fra amerikanske kilder hvor teknologien er længere fremme. Det giver dog et godt indblik, i hvad der vil ske fremadrettet - også i Danmark

Lucas

Nordlig

Super cool :-)

Der er selvfølgelig mange flere ting, men det giver et godt indblik til alle der er nogenlunde nye til SEO.

Også fed infographic!

 

- A-kasse Eksperten

Flot infographic med gode overskuelige punkter om SEO. :) 


Theis
SEO Århus

Der er jo en skarp konkurrence på det område så hvor er det godt, at se veludført arbejde med en god beskrivelse. Et indlæg som alle kan forstå og kan gøre brug af, specielt børnetøj webshops. Tak for det.

Fed grafik og gode pointer. 

Ift metabeskrivelser, kan de virkelig være så lange? altså op imod 300 tegn? Synes jeg bliver anbefalet færre, når jeg prøver i mit backend.. 

vh Pia

piaries.dk

Nu til dags skal de ikke være så lange Pia, det er derfor vigtigt at være oppe på beatet i forhold til hvordan Google opdaterer SERP.

 

vh.
Joachim - Vmanstats
Padel Tennis

ændret af Schu Schu (23.07.2020)

Tak for et rigtig godt overblik. 

Hvad med linkbuilding? Hvad er jeres umiddelbare "forudsigelser" ifht. det? 

 

Mvh. Nazer 

VMA Nordic - Virtual Reality, Mixed Reality og Augmented Reality 

Ser godt ud.

 

www.democratiquesocks.com

Farverige sokker til mænd

Tak for det.

www.hrklogemand.dk

Det var lige et indlæg jeg kunne bruge. Det er helt perfekt at have nogle tal for afvisningsprocent mv. så har jeg et mål at gå efter på friliv .dk

Mvh

Jens
https://www.friliv.dk/

Super godt indlæg!

Jeg er dog enig med nogle af de andre - den er lidt lang. Men igen, SEO er jo ikke bare nogle få punkter, der skal gennemgåes.

Masser af stof til eftertanke. Tak!

Holdsport

Fedt indlæg! Tak for at dele jeres viden. 

 

Nu nærmer vi os 2019. Laver I et nyt af denne slags? 

 

Vh 

Henrik

HH Mentality

Fedt indlæg.

Tak fordi i deler jeres viden og pointer. Det er meget brugbart ift. SEO optimering af House of Silk

 

 

Jeg tror man skal passe på med at sige stemmestyret søgning, og sige det er en faktor for alle ... endnu

Resultater viser, at det er opdelt i demografi hvem der bruger dem.

Vi laver tage, og har ikke en målgruppe der endnu tager deres telefon op og spørger: Google: Hvor koster nyt tag.

Når vores målgruppe gør, så skal vi nok sørge for at tilpasse oss.
Det blive nok ikke før efter 2019, tidligst, forestiller jeg mig.

 

ændret af Andreas Jørgensen (07.12.2018)

Spændende infografik! Jeg ved dog ikke helt, om jeg personligt tør satse på Bing og stemmestyring lige som det første. Men det gælder jo bare om at følge udviklingen! :-)

 

Mvh David

iiL7

Flot og overskuelig infographic. 

Supre fint indlæg, som stadig kan bruges i 2019. 
Nem infograf. Tak herfra.

Victor Nielsen 
https://spreeglee.com

Dog med diverse tilpasninger, da flere af ovenstående tal ikke længere er korrekte ;-) Men sådan vil det altid være med SEO, eftersom Google laver opdateringer månedligt. 

Tak for en fed infografik og et super indlæg.

Meget brugbart og overskueligt!

Tak.

 

Josefine

Portlr.dk

Rigtig fin infografic, mange tak for den. 

Ift. brugersignaler, vil jeg lige høre, om du eller nogen andre kender til nogle gode større case studies, der påviser effekten?

Jeg har bl.a. hørt om en fyr, der smed en video på sin side, øgede dwell time/time on site, og derefter rykkede fra position 3-4 og op til 1.

Og Rand Fishkin lavede for år tilbage et forsøg, hvor han bad sine følgere  på sociale medier om at søge på et bestemt ord og så trykke på hans resultat. Herefter skulle det også være skudt i vejret.

Problemet er bare, at sådanne forsøg bliver meget anekdotiske. Det kunne jo ligeså godt være andre ting, der i perioden har flyttet deres resultater... Og samtidig er der muligvis andre, der har lavet lignende forsøg, men uden succes - og derfor måske er mere tilbøjelige til IKKE at poste resultaterne efterfølgende.

Jeg tror selv fuldt og fast på, at brugersignaler HAR stor betydning for at holde éns positioner, når man først er kommet op. Men jeg mangler mere håndfast dokumentation, som kan rykke i en diskussion omkring, hvor man bør sætte ind.

På forhånd tak,

Venlig hilsen Jens, Marketing konsulent hos bl.a. Forbrugslån.com

det kunne jeg også godt tænke mig at vide mere om. Eftersom den står øverst på infografikken tænker jeg jo InboundCPH må mene, det er vigtigt... Og hvis det er vigtigt, er der måske nogle gode cases på arbejdet med dem? :) 

 

Vh Andrea, quicklan.dk

Tak for et godt indlæg. Jeg tænker umiddelbart også den stadig holder her i 2019, men nogen ting I tænker, man skal være opmærksomme på har ændret sig?

 

Mvh. Majken, freelancer på https://herligthjem.dk/

ændret af Majken Jakobsen (28.05.2020)

Efter min mening, er de to vigtigste ting her i 2019 stadig:
1. Få gode, og relevante links. Jo mere du gavner andre, jo flere links får du!
2. Sørg for at indholdet er relevant, og at folk bruger lang tid på din side.

Mvh
Sebastian
Ham med El Løbehjul fra gofast.dk

Jeg ville helt sikkert kigge på om min side er mobilvenlig. Google har lavet et fedt værktøj. Søg på "google mobile friendly".

Det værktøj har jeg selv brugt et utal af gange og fandt mange "interessante" fejl på min side www.mamamilla.dk 

Nu hvor de er "mobile first" er det vigtigere end nogensinde. De tjekker jo rent faktisk din mobilside som værende hovedsiden. Man har ofte en tendens til at sidde og kigge på sin desktop udgave på sin stationære computer og glemmer ofte at få kigget på den via mobil... (taler af bitter erfaring :-) )

Prøv at giv det et forsøg

Mvh

Bruno

Hvis man følger de 10 tendenser slavisk, kan man sejre af helvede til ?. SEO er for det første ikke en tjekliste, og der er heller ikke en one size fits all løsning. 

 

Mange gode input. Der er meget at tage højde for når man tænker i SEO for et website. Her i 2019 er der endnu flere ting at tage højde for.

Rigtig gode input, en hjemmside skal altid laves mhb. på konverteringer og salg. 

Helt klart gode pointer - men jeg er også enig i at det ikke er en one size fits all. Der er helt klart nogle danske parametre der skal indover i forhold til at voice search ikke er lige så højt og andelen af Bing søgninger ikke er lige så høje. Det bliver interessant at følge hvor meget DK følger med resten af verden mht. det.

 

Niels / webdagen.dk