Loading…
Tilbage

Hej

Er der en nem måde at hente Dokument id ud på, via Rasp.Net? Jeg tænker på faktura id i dette tilfælde.

Jeg kan se i RaspConfiguration.Live.xml at der ligger <DocumentIdXPath>
<XPath>/root:Invoice/com:ID</XPath>
</DocumentIdXPath>

og jeg kan også godt få den ud af doctypeconfig, sådan jeg har Xpath til den for hvert dokument, men findes der en funktion til at hente data fra Xml'en baseret på doctypeconfig? Der står jo namespaces og andet der skal bruges.

Hej Thomas

Den omtalte konfigurationsfile er struktureret så den passer til konfigurationen af RASP (og en lille smule til NemHandel ReferenceKlient). Jeg vil ikke anbefale dig, at du/I strukturerer jeres program, så den er afhængig af den konfigurationsfile, da den ændre sig i takt med hvordan RASP'en udvikler sig.

Det dokument id som du omtaler, er noget der bliver brugt i NemHandel ReferenceKlient, og bliver vist i dens GUI. Jeg tror ikke, den bliver brugt i selve RASP. Vil derfor anbefale dig, at kigge på hvordan NemHandel ReferenceKlient henter værdien ud, for at se om der er noget du kan genbruge: https://svn.softwareborsen.dk/openebusiness/dk.gov.oiosi/referenceclient/dotnet/trunk

mvh
Jacob Mogensen
mySupply ApS

For Digitaliseringsstyrelsen

Hej Jacob

Jeg tror jeg fandt ud af hvad jeg skulle bruge. Der er en DocumentXpathResolver som lige præcis kunne det jeg skulle bruge. Den bruges vist også andre steder, til at hente data ud fra XML via de xpath der er defineret i RaspConfiguration.xml.