Loading…
Tilbage

Profilbillede

Husnummer flyttet til vejkode der ikke eksisterer (17/11-21/11)

Christoffer Nielsen

Hej,

Vi bruger DAWA's replikerings API til at vedligeholde adressedata, og har oplevet nogle problemer i november, bl.a. med husnumre som er blevet flyttet til en vejkode der endnu ikke eksisterer.

I alt er der 48 tilfælde. Eksempelvis http://dawa.aws.dk/replikering/adgangsadresser/haendelser?id=06BB7074-1571-4093-9230-BEC0587EFF55 som d. 17./11. kl 11. er flyttet til vejkode 2417. 
Denne vejkode er imidlertidigt første opstået d. 21/11: http://dawa.aws.dk/replikering/vejstykker/haendelser?kode=2417

Det er umiddelbart første gang vi har set den opførsel. Er der sket en fejl, eller er det forventet opførsel?

Jeg kan se at der kommer en update-hændelse på husnummeret igen når at vejstykket dannes, men dette har samme timestamp i "ændret" som den oprindelige opdatering.
Jeg havde forventet enten:

1. Vejstykket havde haft oprettet/ændret tidspunkt <=17/11 (det er NULL)
  2. Husnummerets ændret tidspunkt havde været >= 21/11

Vi vedligeholder historisk data, og tjekker hvad der eksisterer historisk når vi replikerer, og derfor giver det et problem i vores replikering, at datoerne ikke stemmer.

Hej Christoffer

DAWA modtager adressedata fra Danmarks Adresseregister (DAR) version 0.9. DAR 0.9 modtager vejstykkedata fra CPR. I midten af november var der problemer i kommunikationen mellem DAR 0.9 og CPR, som resulterede i at der en række dage ikke blev modtaget vejstykkedata fra CPR. Det er disse problemer, som du registrer i replikations API'et. 

Ved idriftssættelse af DAR 1.0 vil denne type problem ikke opstå, da både vejnavne og adresser fra dette tildspunkt vil blive opdateret i DAR.

Grunden til husnummerhændelsen d. 21/11 er ændring af det supplerende bynavn og ikke ændring af vejkode.

Mvh.
Finn

Hej Finn,

Tak for svar.

Vi retter vores data til denne gang, og håber det var et engangs-problem.

Du har helt ret med supplerende bynavn i hændelsen, jeg havde ikke set den forskel.

Mvh. Christoffer