Loading…
Tilbage

Profilbillede

digital markedsføring

Dorte Hansen

Hej alle,

Jeg har en webshop, som jeg rigtig godt kunne tænke mig får endnu højere ranking på Google. Er der nogle derinde, der har styr på sådan noget og kan give nogle råd? Selv har jeg hørt om det, men ved ikke rigtig så meget om, hvad der har betydning og hvilken. 

Dorte

Hej Dorte

Fokus her på Digitalisér.dk er på digitaliseringen af den offentlige sektor. Når det er sagt, så er der også en gruppe, hvor de taler om søgemaskineoptimering, SEO. Prøv at se i den, om der er nogle råd du kan have gavn af.

/m

Det handler (firkantet set) om at vise google at din side har godt indhold til brugerne som søger på den.

Dette gøres gennem:

-Høj UX (user experience) på din hjemmeside. Navigation, layout og design

-Indhold: Godt og relevant content, optimeret på de rigtige søgeord samt gode grafiske illustrationer og evt. billeder

-Teknisk: Mange elementer herunder, bl.a. hvor hurtig din side er samt koden din side er skrevet i, server for hosting og MANGE MANGE flere ting.

Der du kommer længst (efter min mening) er ved at skrive godt og brugbart indhold til din målgruppe og fokusere på din hjemmeside altid er let at navigere og overskuelig.

Hej Dorte, 

Der er jo to løsninger for at komme op på google. Den hurtige og betalte løsning igennem adwords og så er der SEO, som jeg selv gør brug af på min hjemmeside

SEO handler i høj grad om kvalitet. Gode tekster på din side (med fokus på de søgeord, som du gerne vil rangere på), god linkbuilding osv. 

Enig med de andre.

Hos arbejder seo-koebenhavn.dk arbejder vi både med linkbuilding og onpage seo, som er det de 2 faktorer som de fleste kender til. Men da vi også er full online marketing bureau, så laver vi mere end SEO. Blandt andet arbejder vi med branding som gør at user experience bliver markant højere, hvilket igen øger dine rankings.

SEO er blevet meget sværere, så det handler om at holde tungen lige i munden når man vælger SEO bureau.

Hej Dorte, 

Det du søger er SEO. Jeg er selv begyndt at gøre brug af det på min egen side, hvor jeg blandt andet sælger terrassevarmer og mere. Det går bund og grund ud på at skrive nogle gode tekster med de rigtige ord og linke hertil. 

Bh

Det er klart søgeordsoptimering, som du skal gøre brug af. Det er egentlig en sammenfatning af stærke link, kvalitets indhold og teknisk optimering. Der er forskellig konkurrence på forskellige ord, men om du vil rangere på bil, Ole Lynggaard eller noget helt tredje, så er SEO vejen.