Loading…
Tilbage

Profilbillede

Brug af nemhandel i object pascal (Delphi)

Anders Andersen

Hej

Jeg er ved at undersøge mulighederne for at anvende nemhandel fra Delphi. Jeg kan se I har overvejet et par forskellige fremgangsmåder til at binde til python, bl.a. en dll. Er der nogen speciel årsag til at denne løsning ikke blev valgt?

Min først ide var at lave en kommandolinieudgave af nemhandelklienten. Den burde kunne bruges fra et vilkårligt sprog. Hvad mener I om den ide?

Venlig Hilsen Anders

Den skal jeg lige tænke lidt godt og grundigt over. En af de her dage sætter jeg mig ned og dokumentere hvorfor vi gjorde det vi gjorde.. 

En ting er, at jeg i ny og næ overvejer hvorledes jeg gentager projektet, men denne gang wrapper det til alle sprog.

Ved øjekast, vil jeg sige at det er ikke nogen dårlig idé at lave en kommandline klient og derefter tilkoble dets funktioner til andre sprog.. Men vi har NemHandel i to sprog. C# og Java. Dvs. at du skal have logistikken på plads alligevel, mht. hhv. CLI eller Java Virtual Machine. 

Udover det, så vil hele arbejdet være i den der kommandolinje klient, dvs. du vil ikke skrive NemHandel procedure/funktioner i Delphi. Er det dét du ønsker?

Mvh. Mossa

Tjaa.. Jeg har siddet det meste af i dag og prøvet at bygge først nemhandelsklienten fra svn og derefter .Net biblioteket. Det er ikke lykkedes at bygge klienten endnu. CopyLibraryResourcesAndLibs kommandoen får så vidt jeg kan se ikke hentet alle de nødvendige filer. Det var derfor jeg gik i gang med at bygge selve librariet selv. Det er nu lykkedes.

Jeg synes egentlig ikke systemet lever op til sit navn, Nemhandel. Hehe.

Det jeg har brug for er en simpel klient der 'bare' sørger for afsendelse af OIOUBL fakturaer. Jeg overvejede til at starte med at skrive mit eget library, men det er godt nok langhåret.